• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sifferring som rör sig

xviktorx

Basic
Sifferring är alltså i brist på ett bättre ord, vad heter det egentligen (edit alltså inte bezelen utan det som är innanför glaset!)? Markeringarna för siffrorna där varje tjockt streck ska markera 5 minuter verkar vara lös i klockan jag precis köpt. Är det någon som vet hur lätt det är att åtgärda? Det är ju säkert inget som påverkar klockans funktionalitet, men lite irriterande är det ändå..! Bifogar bild så att ni kan se vad jag menar med att markeringarna inte ligger rätt.

Tack på förhand!

Bilagor

• IMG_20180715_220010_resized_20180715_100145942.jpg
    IMG_20180715_220010_resized_20180715_100145942.jpg
    269.7 KB · Visningar: 4
Sifferring är alltså i brist på ett bättre ord, vad heter det egentligen? Markeringarna för siffrorna där varje tjockt streck ska markera 5 minuter verkar vara lös i klockan jag precis köpt. Är det någon som vet hur lätt det är att åtgärda? Det är ju säkert inget som påverkar klockans funktionalitet, men lite irriterande är det ändå..! Bifogar bild så att ni kan se vad jag menar med att markeringarna inte ligger rätt.

Tack på förhand!
Du menar bezel? Den ska väl gå att vrida på den modellen?

Kallas chapterring. Hyfsat vanligt att de är lite sneda på billigare Seiko men de där var i värsta laget kan jag tycka
Det som är lite märkligt är att den verkar röra sig alltså när klockan rör sig så rör den sig. Går det att justera eller är det någonting som släppt eller så? Also, tack för info om vad det heter!

Det som är lite märkligt är att den verkar röra sig alltså när klockan rör sig så rör den sig. Går det att justera eller är det någonting som släppt eller så? Also, tack för info om vad det heter!
Hade så på min Skx007 men inte lika mkt som på din. Levde med de men så mkt som din verkar röra på sig så hade jag försökt hitta någon lokal urmakare. Enkelt för dom att åtgärda och bör inte kosta många hundra

Haha mitt "fel" syftade på att jag editerade mitt inlägg från det jag skrev och menade att jag gjort en felpost, såg det kunde tolkas drygt nu, haha! :)

• Like
Reactions: S.L
Men det var en märklig skx. Har du gjort cerakote själv eller köpte du den så? Tavlan har en gulblekt text (röd annars). Kan ju vara att index hamnade snett när dom plockade ihop den efter modden.

Men det var en märklig skx. Har du gjort cerakote själv eller köpte du den så? Tavlan har en gulblekt text (röd annars). Kan ju vara att index hamnade snett när dom plockade ihop den efter modden.
Det ska inte ha gjorts av han som jag köpte den av utan i USA. Finns en tråd i sälj-delen av forumet nu om klockan, så kolla med honom. :)

Halloj, det är jag som är säljaren av klockan. Cerakoten är gjord i USA och antagligen blev chapterringen lös i samband med det.

Eftersom xviktorx inte ville hålla på att fixa iordning den första klocka han köper här på forumet så köper jag tillbaka den av honom.

Om någon annan är intresserad ligger den ute till försäljning igen fast med lägre pris!

Halloj, det är jag som är säljaren av klockan. Cerakoten är gjord i USA och antagligen blev chapterringen lös i samband med det.

Eftersom xviktorx inte ville hålla på att fixa iordning den första klocka han köper här på forumet så köper jag tillbaka den av honom.

Om någon annan är intresserad ligger den ute till försäljning igen fast med lägre pris!
Kan tillägga att allt skötts superbra av DalaKebab så har bara bra saker att säga om hur allt skötts. Ingen skugga på honom för detta :)

Tillbaka
Topp