• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SIG vad det innebär och vad tycker du?

KRICAR

Silver
Pledge Member
Vilka kör på SIG och varför, vad ser ni för fördelar och nackdelar i denna funktion? SIG står för signal och innebär att klockan piper varje hel timme.
Använder den funktionen på min G-Shock pga av att jag har svårt att bryta saker när jag väl börjat. Och även stor hjälp i mitt jobb på DV och hålla koll på tiden när den flyger iväg 🤙
688ABB0C-7645-404A-85B4-030F3895439C.png

Var ju en vattendelare när Casio blev populära på 80-talet. Vissa gillar det och vissa hatar det. Själv tycker jag det är olidligt. Själva funktionen är väl timslaget från väggklockor och kyrkklockor överfört till armbandsur. För att det går på en digitalklocka, liksom.

Älskar det när jag gör något drygt arbete. Höll på och renoverade 10-12 timmar om dagen på landstället förra året i flera veckor och älskade SIG funktionen när man gör nåt som känns motigt och jobbigt. Får på nåt sätt tiden att kännas snabbare och det blir en grymt bra påminnelse "jävlar har det gått en hel timme, jomen då är man värd en kaka" osv. Skulle dock bli tokig på det om jag gjrode något jag älskar och vill att tiden ska gå så långsamt som möjligt.

Jag har flera gshock med denna funktion men har faktiskt aldrig ens reflekterat över att ha den påslagen. Har inte kunnat tänka mig en situation när jag skulle uppleva det som behövligt. Men jag kanske har fel. Nästa gång man målar om huset kanske man skall prova.

Tillbaka
Topp