• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2015

Portofino

Panerai
Som säkert inte har gått någon förbi som inleds SIHH idag. Jag tänkte att det kan vara trevligt med en tråd där vi lägger upp nyheter efter hand som de presenteras. Fritt fram! Här kommer lite av vad som visats än så länge..

Montblanc visar upp en tourbillon chrono för 38000 euro! Snacka om prisvärt!
DSC_2204.jpg


Audemars Piguet visar upp en Offshore diver med vit tavla och en jäkligt cool two tone royal oak

AP.jpg

two tone.jpg


Vacheron Constantin visar upp en helt ny serie som de kallar Harmony

harmony.jpg


Även Hublot visar upp lite under SIHH även om de ställer ut på Basel. Denna kallar de så fint för classic Fusion aeromoon.

moonphase.jpg
 

sjobbe

Cartier
Tyckte TT-Royal Oaken var en riktig styggelse, som tagen direkt från -89. VC:n och Hublon var dock riktigt fina, även Mont Blanc - även om det är en penntillverkare :)
 
Nya Divern, måste säga att jag trodde den var svart på bilderna ovan, men den verkar vara i stål...

15710ST_OO_A002CA_02.png


Snygg, den här och även den gamla som jag har kommer numera ha glasbaksida verkar det som....trodde faktisk att dom skulle gjort knapparna kermaiska men verkar inte som det...

Båda ska numera lista på 19000 USD vad det nu blir i SEK?
 

Portofino

Panerai
Nya Divern, måste säga att jag trodde den var svart på bilderna ovan, men den verkar vara i stål...

15710ST_OO_A002CA_02.png


Snygg, den här och även den gamla som jag har kommer numera ha glasbaksida verkar det som....trodde faktisk att dom skulle gjort knapparna kermaiska men verkar inte som det...

Båda ska numera lista på 19000 USD vad det nu blir i SEK?

Jäkligt trevlig! 19000 USD blir väl ca 154000 SEK
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Rolex är inte här -bara Basel!

VC'n var ju fullkomligt fantastisk. RO tt kändes rätt schysst även ifall jag inte är så jätteförjust I den modellen. Men cool 80-tals känsla som tilltalade..!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
RO i TT, wtf.
Flyback i en dykare, Panerai, varför? Obegripligt. Sluta tillverka allt i 47mm..
Tantalum divern är fet, trodde dock vit-tavlade var helsvart boett, hm tråkigt..
 
Topp