• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SIHH 2017 - The Tråd!

Calfen

Panerai
Hublot gör ingen besviken och sticker ut med den här färgglada kvartetten (som jag inte gillar alls):

Hublot-Spirit-Of-Big-Bang-All-Black-1.jpg


http://www.ablogtowatch.com/hublot-spirit-big-bang-all-black-watch-four-colorways/

Det jag gillar med Hublot här (har för mig att AP gjorde någon likande tuttifrutti släpp förra året) är att dessa klockor inte vänder sig till kunder som bara vill ha en klocka OWG utan mer till folk som ett flertal och vill kunna matcha/miss-matcha klocka med kläder lr med aktivitet :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det jag gillar med Hublot här (har för mig att AP gjorde någon likande tuttifrutti släpp förra året) är att dessa klockor inte vänder sig till kunder som bara vill ha en klocka OWG utan mer till folk som ett flertal och vill kunna matcha/miss-matcha klocka med kläder lr med aktivitet :)
Och som har en plånbok modell större! Inte så många som hostar upp nästan en miljon för att kunna varva fyra olika färger :wideyed:

Stämmer angående AP om du tänker på deras Diver-serie som kom förra året. HYT gjorde något liknande.

Jag får Swatch-vibbar när det är för mycket färger och det känns lite billigt.
 
Senast ändrad:

Espresso

Cartier
Det har kommit många spännande release under SIHH hittills, hoppas det fylls på under kommande dagar med mycket mer intressant. Dock finns det en som sticker ut för egen del. Det är av ett märke jag nog tyvärr aldrig kommer äga och en klocka som jag aldrig kommer se live men MB&Fs senast skapelse, HM7 (Horological Machine 7), aka Aquapod.

Jag tycker den är helt brutal, både rent tekniskt, med tourbillon som är mittcentread och en rätt unik teknisk lösning i urverket så tycker jag den är sjukt snygg. Har visserligen alltid gillat deras olika releaser från "frog", "thunderbolt" osv så är det är den bästa hittills. Enda nackdelen är väl storleken plus det enkla faktum att den inte går att få tag på, men i övrigt. Helt unik.

HM7_TiBlue_Front_preview.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Cartier släpper tre nya och några modelluppdateringar som Drive extra thin, Drive med månfas samt en uppfräschning av 80-talsikonen Panthere.

De nya har jag skärmdumpat nedan....

IMG_6017.PNG

Nån mystery hours double tourbillion monopusher som förmodligen kostar svinmycket

IMG_6018.PNG

Ronde mystery hours skeleton. Fläskig prislapp såklart och rejält kool

IMG_6019.PNG

Panther utan visare men med diamanter galore. Jag förstår det som att tassen vevar iväg bollen och då ska en kunna uppfatta tiden. Oklart.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Cartier släpper tre nya och några modelluppdateringar som Drive extra thin, Drive med månfas samt en uppfräschning av 80-talsikonen Panthere.

De nya har jag skärmdumpat nedan....

IMG_6017.PNG

Nån mystery hours double tourbillion monopusher som förmodligen kostar svinmycket

IMG_6018.PNG

Ronde mystery hours skeleton. Fläskig prislapp såklart och rejält kool

IMG_6019.PNG

Panther utan visare men med diamanter galore. Jag förstår det som att tassen vevar iväg bollen och då ska en kunna uppfatta tiden. Oklart.
Sista påminner om JLCs nya Hybris Artistica där den röda stenen visar minuten och tourbillionen timmen :) Limiterad till 5 ex.
jlc_5046498.jpg


Kommer i en herrmodell också.

jlc_5046493.jpg
 
Topp