• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Silver!

Gummo

Joker
2-Faktor
Fick hem en underbar gammal silverklocka från 1945 idag! Tyvärr blev den väldigt dyr, historiska klockor i silver är som bekant otroligt hett och eftertraktat. Efter hätsk budgivning på landets mest erkända auktionshus för armbandsur landade den på 90kr inklusive slagavgift :bored:

Tyvärr hade nån gått loss med limpistolen och kletat ner tavlan :banghead: Limmet såg vid första anblick ut som en djup jävla repa men jag kunde peta bort det värsta och försökte undvika de radioaktiva siffrorna :hungover: .

Sen rengjorde jag boetten i ultraljudstvätten. Ingen aning vad det är för verk men det tar väl någon av er tre sekunder att spotta. Nu ska den lilla raringen få nytt glas och verket få sig en översyn av någon mer kunnig människa. Från Amerika är ett Navajoarmband av sterlingsilver med tukoser påväg. Kan bli en riktigt härlig kombo på sommaren grillfester.

EDIT:
Fyll gärna på med bilder på era silverklockor!!!

Rock on kids!
IMG_2204.jpg
IMG_2206.jpg
IMG_2207.jpg
IMG_2208.jpg
IMG_2209.jpg
IMG_2210.jpg
IMG_2211.jpg
IMG_2212.jpg
IMG_2213.jpg
IMG_2214.jpg
IMG_2215.jpg
IMG_2217.jpg
IMG_2219.jpg
IMG_2221.jpg
 

_jonte

Patek
Skitläcker klocka, kommer bli grym på indianbandet. Tror den kan bli ännu grymmare på ett indianband med hel manschett..?
Var faktiskt nära att bjuda på klockan själv... ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fick hem en underbar gammal silverklocka från 1945 idag! Tyvärr blev den väldigt dyr, historiska klockor i silver är som bekant otroligt hett och eftertraktat. Efter hätsk budgivning på landets mest erkända auktionshus för armbandsur landade den på 90kr inklusive slagavgift :bored:

Tyvärr hade nån gått loss med limpistolen och kletat ner tavlan :banghead: Limmet såg vid första anblick ut som en djup jävla repa men jag kunde peta bort det värsta och försökte undvika de radioaktiva siffrorna :hungover: .

Sen rengjorde jag boetten i ultraljudstvätten. Ingen aning vad det är för verk men det tar väl någon av er tre sekunder att spotta. Nu ska den lilla raringen få nytt glas och verket få sig en översyn av någon mer kunnig människa. Från Amerika är ett Navajoarmband av sterlingsilver med tukoser påväg. Kan bli en riktigt härlig kombo på sommaren grillfester.

EDIT:
Fyll gärna på med bilder på era silverklockor!!!

Rock on kids!
IMG_2204.jpg
IMG_2206.jpg
IMG_2207.jpg
IMG_2208.jpg
IMG_2209.jpg
IMG_2210.jpg
IMG_2211.jpg
IMG_2212.jpg
IMG_2213.jpg
IMG_2214.jpg
IMG_2215.jpg
IMG_2217.jpg
IMG_2219.jpg
IMG_2221.jpg

Verket är hursom ett tidigt Casio Quartzverk.
Japanerna lärde sig under WW2 att maskera sig och de gjorde de med bravur i detta fall.

Grattis till en fin japansk klocka!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Cool klocka, gillar verkligen de blåa visarna! :)

Skitläcker klocka, kommer bli grym på indianbandet. Tror den kan bli ännu grymmare på ett indianband med hel manschett..?
Var faktiskt nära att bjuda på klockan själv... ;)


Thanks boys och tack för att du inte gjorde budstriden värre än vad den var _jonte

Silver sade du? Något har vi nog i lådan...

Riktigt hårig line up!!!

Det är mysigt med silver, grattis till en fin klocka! :)
Här kommer min...

Den där är så cool eriksson850 :)

Häftigt Gummo! Vilket lyft! Tycker du fick till tavlan bra!

Tack! Tror det blir helt ok när väl glaset är på. Jag ser ju så dåligt i vilket fall så det lär duga för mig :)



Verket är hursom ett tidigt Casio Quartzverk.
Japanerna lärde sig under WW2 att maskera sig och de gjorde de med bravur i detta fall.

Grattis till en fin japansk klocka!

Tack! Skönt att ministern kliver i och visar djup och bred kunskap när vi andra står aningslösa :baby:


Riktigt tuff! Ska bli kul att se wristshot med bandet monterat sen :)

Du kommer nog få se wristshots så du får tvätta ögona med Häxans Silverputs när allt är på plats :happyhappy: Kan bli sommaren spam-klocka nr1 :p

Håller tummarna för dig Hans_Delsbo! Ser ut att kunna bli nåt. Kan du inte rita en urtavla och ta lite plastfolie så länge bara? Du skicka pm till mig här så berättar jag hur mycket klockan är ifall du undrar fram till du hittar ett verk...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Det är bra! Kosta vad det kosta vill, även om det innebär ärtsoppa resten av månaden. ;)

Hur vet du att den är från 1945, var det auktionsfirman som uppskattat den till det?
Jag skulle nog gissa att den är ca 10 år äldre...

Hoppas potatisen tar sig snart så barnen får mat:)

Kaplans beskrivning. Tycker också det låter ungt. Verket kanske ger nån ledtråd.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Topp