• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Silvermans & cwc

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Där tröt tålamodet på att en begagnad cwc dykare skulle dyka upp på köp och sälj. Resolut tryckte jag på köp knappen på silvermans hemsida. Kul grej var att i "kassan" och val av leverans kan man uppge om man tillhör British armed forces.

Nu till frågan, har för mig att de har sjukt lång leverans tid. Någon som köpt därifrån och hur länge fick ni vänta?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Coolt.

Vad blev det? Vad det än blev vill jag klämma lite...

Det blev dykaren, royal navy no date automatisk. Varianten som efterträdde rolex submariner som tjänsteklocka.

image.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag älskar den där boetten. Har kvartsvarianten själv. Tror inte att du blir besviken även om ringen är lite flimsig.
 

Noami

Cartier
Jag är nära på att också ge upp och beställa hem en SBS. Uppenbart att det är en bra klocka då ingen vill släppa sin.
Uppdatera gärna hur det gick med leveransen så jag vet när det väl blir aktuellt att beställa.
Grattis till en bra klocka!
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Mitt tålamod är också på väg att flyga all världens väg, verkar inte som att någon på KS vill sälja. Blir nog ett köp hos Silvermans inom en snar framtid för mig också. Uppskattar om TS uppdaterar i tråden angående hur lång tid leveransen tar :)
 

finnirgens

Panerai
Bra val! En riktigt fin dykare till en rimlig peng. Har haft samtliga dykare i sortimentet och en riktig tuffing från nittiotalet! Tyvärr är ingen kvar i samlingen. Har köpt från silvermans flera gånger. Tog mindre än en vecka första gången och nästan två veckor sista gången.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Shit pompa! Det gick snabbare än jag trodde. Beställde från silvermans i tisdags och idag anlände min dykare till ica. Man kunde höra vågskvalp och kulspeuteknatter redan ute på parkeringen! :)

Anyhow, det var snabb leverans från silvermans. Första intrycket är mkt gott. Många har klagat på vridringen men mitt ex känns bra, inte rolex kvalitet men helt klart godkänt.

image.jpg
image.jpg


Sista bilden visar storleken jämfört med seiko skx009 och subC. Vissa har ju fått för sig att cwc dykaren är 45mm men mäter man dykringen/bezel så landar den in mittemellan rolex och seiko på nätta 39mm enl mitt skjutmått.
Jag tror mina andra beaters kommer parkeras i klocklådan under ganska lång tid nu :)
 

snajgel

Panerai
Shit pompa! Det gick snabbare än jag trodde. Beställde från silvermans i tisdags och idag anlände min dykare till ica. Man kunde höra vågskvalp och kulspeuteknatter redan ute på parkeringen! :)

Anyhow, det var snabb leverans från silvermans. Första intrycket är mkt gott. Många har klagat på vridringen men mitt ex känns bra, inte rolex kvalitet men helt klart godkänt.

image.jpg
image.jpg


Sista bilden visar storleken jämfört med seiko skx009 och subC. Vissa har ju fått för sig att cwc dykaren är 45mm men mäter man dykringen/bezel så landar den in mittemellan rolex och seiko på nätta 39mm enl mitt skjutmått.
Jag tror mina andra beaters kommer parkeras i klocklådan under ganska lång tid nu :)

Snyggt! Tror inte du blir besviken!

Jag har quartzmodellen och den ligger alltid redo i lådan när de andra står still! En riktig beater.. :)
 

DrDre

Patek
Grattis! Tror du kommer att gilla den (och även inse varför man inte ser den beg så ofta :) ). Trots sitt låga pris tycker jag man ändå får en klocka med den där härliga känslan av att det är något lite speciellt och en gnutta vintage (trots att den här helt ny).
 
Grattis,den är riktigt fin, jag hade en quartz innan som jag ångrar att jag sålde och jag funderar på att köpa en ny men hur är lumen på den nya?
Kan du lägga upp en lume shot?
 
Topp