• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sinn 103 rev panda PB

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Pris
28000kr
Returpolicy
Om något är galet
Bilder Skickat
  1. Ja
Måste tyvärr prioritera bort lite i lådan och då denna skönhet inte alls får den handledstid den är värd så får den nu leta ny ägare.
Det är en manuell Sinn 103 som drivs av ett Valjoux 7760. Servades hyfsat nära inpå köp som var slutet av 2018. Utfördes av urmakare på sin fritid, så inga papper finns, men går säkert att förmedla kontakt om man vill dubbelkolla.
Bör vara tillverkad någonstans mellan 85-97, så mycket närmare i datering är svårt att komma med äldre sinn, men troligen närmare det tidiga datumet än det sena.
Skicket är mycket bra för åldern. Klockan har använts så visst finns hairlines och spår efter bandbyten men inga djupare grejor. Plexit har även det lite mindre märken som lätt putsas bort.
Otroligt svårt att prissätta denna då det inte är speciellt lätt att hitta referensobjekt. Fick ett bud från Tyskland tidigt 2023 som jag tackade nej till då jag inte gärna skickar utomlands, sätter det som pris så får vi se om det är rätt här eller inte.
Säljs på bandet i nedan länk där lite mer info finns (min paketöppning).
Pris 30000kr, 29000kr, 28000kr


IMG_2105.jpeg
IMG_2106.jpeg
IMG_2107.jpeg
IMG_2108.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp