Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är riktigt fin, gillar verkligen länken till utseende. @Subby vad är det du inte riktigt gillade med länk? Har själv inte känt på någon.
Min är inte kvar i samlingen, men jag saknar den rätt ofta. En mycket trevlig klocka för pengen. Lagom storlek med sina 41mm och bekväma höjd på 11,5mm. Mycket lättavläst, med en grym antireflexbehandling och en lika bra lume. Att jämföra länken med skräpet till en SKX är ett hån! Fantastiskt snygg, stabil och bekväm länk som bara har ett problem. Ingen mikrojustering och länkbitar om ca 10mm. Man måste ha tur om den ska sitta bra. Det hade jag ...
Lite bilder kanske?
Min är inte kvar i samlingen, men jag saknar den rätt ofta. En mycket trevlig klocka för pengen. Lagom storlek med sina 41mm och bekväma höjd på 11,5mm. Mycket lättavläst, med en grym antireflexbehandling och en lika bra lume. Att jämföra länken med skräpet till en SKX är ett hån! Fantastiskt snygg, stabil och bekväm länk som bara har ett problem. Ingen mikrojustering och länkbitar om ca 10mm. Man måste ha tur om den ska sitta bra. Det hade jag ...
Lite bilder kanske?
Boom! Jag är såld.Min är inte kvar i samlingen, men jag saknar den rätt ofta. En mycket trevlig klocka för pengen. Lagom storlek med sina 41mm och bekväma höjd på 11,5mm. Mycket lättavläst, med en grym antireflexbehandling och en lika bra lume. Att jämföra länken med skräpet till en SKX är ett hån! Fantastiskt snygg, stabil och bekväm länk som bara har ett problem. Ingen mikrojustering och länkbitar om ca 10mm. Man måste ha tur om den ska sitta bra. Det hade jag ...
Lite bilder kanske?
Den andra länken har mikrojustering.Nu är jag novis inom det här med klockor, men mikrojustering är alltså inte standard på länkar/klockor som kostar mer än, låt säga 3000...?
Gäller detta samtliga länkar av Sinn, eller är det modellspecifikt? Känns som att Sinn nyttjar samma länkar till samtliga modeller.
Ok. Tack!Den andra länken har mikrojustering.
Ja, jävligt snygg är den. Jag tänker köpa en själv när jag får skatteåterbäringenOk. Tack!
Jävligt snygg klocka förresten, var på väg att köpa en själv nyligen.
Min handled mäter ca 18cm nedanför knölen.
Sinn har som sagt två olika typer av länkar, i lite olika variationer av borstat, polerat, ytbehandlat mm. Länken ovan är deras "fina" länk, som troligen inte tål lika mycket stryk som deras grova länk, men det gör den inte till en dålig länk. Det är inte heller syftet, då den huvudsakligen återfinns på deras klockor ur Financial District-serien och några få till, 104'an t ex. 104'an är ingen dykare som behöver en rejäl länk, det är en flygarklocka (nedräkning på vridringen).
Avsaknaden av mikrojustering förekommer på många klockmodeller, oavsett prisklass. En stor fördel är givetvis att man då kan få till ett litet och smidigt länklås (se sista bilden ovan). Ska du få plats med mikrojustering blir låset både längre och högre. En bra medelväg är att skippa mikrojustering för att få ett smidigt lås, men skicka med två halv- eller 1/3-delslänkar som på en Omega SMP t ex.
Exempel på klockor där länken saknar mikrojustering. Först ut en IWC Ingenieur, där det följer med en halvlänk:
Sen en IWC Mark XVI, som saknar halvlänkar, men en länkbit är bara 6mm:
Sist en Omega SMP, med två något mindre än halva länkbitar:
Lägger även med en bild på min Sea-Dweller som avskräckande exempel på stort lås ...
Har ägt den, sålde efter 24 timmar, snabbaste flippen någonsin. Varför? Tråkig och detaljlös.
Nu får du allt ta och behålla din 103 ST hörrö
Snygg, personligen hade jag föredragit annan länk.
Min handled mäter ca 18cm nedanför knölen.
Sinn har som sagt två olika typer av länkar, i lite olika variationer av borstat, polerat, ytbehandlat mm. Länken ovan är deras "fina" länk, som troligen inte tål lika mycket stryk som deras grova länk, men det gör den inte till en dålig länk. Det är inte heller syftet, då den huvudsakligen återfinns på deras klockor ur Financial District-serien och några få till, 104'an t ex. 104'an är ingen dykare som behöver en rejäl länk, det är en flygarklocka (nedräkning på vridringen).
Avsaknaden av mikrojustering förekommer på många klockmodeller, oavsett prisklass. En stor fördel är givetvis att man då kan få till ett litet och smidigt länklås (se sista bilden ovan). Ska du få plats med mikrojustering blir låset både längre och högre. En bra medelväg är att skippa mikrojustering för att få ett smidigt lås, men skicka med två halv- eller 1/3-delslänkar som på en Omega SMP t ex.
Exempel på klockor där länken saknar mikrojustering. Först ut en IWC Ingenieur, där det följer med en halvlänk:
Sen en IWC Mark XVI, som saknar halvlänkar, men en länkbit är bara 6mm:
Sist en Omega SMP, med två något mindre än halva länkbitar:
Lägger även med en bild på min Sea-Dweller som avskräckande exempel på stort lås ...
Såpass, kanske bara ska nöja mig med 103 då
Smaksak men jag gillar min 103 riktigt mycket, den har ju karaktär. 104 är bara tråkig.
Jag är nöjd, kommer på mig själv att jag skall klocka det mesta, däremot saknar jag ytterligare mikrojustering på länken. Det rör sig om 2-3mm från perfekt passform.Jag ska inte sälja 103an Personligen gillar jag 7750 mycket mer än Sellita Är du nöjd med din så här långt?
Jag är nöjd, kommer på mig själv att jag skall klocka det mesta, däremot saknar jag ytterligare mikrojustering på länken. Det rör sig om 2-3mm från perfekt passform.
Det blir att jag införskaffar en vintagestrap likt din, alternativt i mocka/råläder och hoppas den sitter bättre.
Psst @MickeJ kanske har något spännande förslag?
Utseendet är väl okej men själva länken upplevs som bara har lite högre kvalitet än SKX länken, om du förstår vad jag menar. Känns inte så solid som man önskar sig.
Jag valde mellan just dessa (Sinn 104 och Oris Sixty Five).riktigt sugen på denna. någon som vet hur den mäter sig mot säg oris sixty five?
riktigt sugen på denna. någon som vet hur den mäter sig mot säg oris sixty five?
ok. någon speciell anledning?Jag har haft båda och jag föredrar nog Orisen över denna, fast där är absolut inget fel på Sinn heller
ok. någon speciell anledning?