• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 104 köp?

Tja! Har kollat på en klocka från det tyska märket Sinn. Nämligen flygaren Sinn 104. Klockan kommer med många coola funktioner så som både tyskt och engelsk day-date funktion, bezel som snurrar åt båda hållen, öppen case back, 200m vatentät (trots pilot klocka) m.m. Gillar klockan starkt och är sugen på ett köp!
Vet någon var jag kan få tag på den till bästa pris?

Är det någon som har en Sinn 104/annan Sinn lämna gärna en kommentar på vad ni tycker om klockan/märket osv.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    93.4 KB · Visningar: 460
  • image.jpeg
    image.jpeg
    66.9 KB · Visningar: 435
  • image.jpeg
    image.jpeg
    45.7 KB · Visningar: 423
  • image.jpeg
    image.jpeg
    107.2 KB · Visningar: 463

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tja! Har kollat på en klocka från det tyska märket Sinn. Nämligen flygaren Sinn 104. Klockan kommer med många coola funktioner så som både tyskt och engelsk day-date funktion, bezel som snurrar åt båda hållen, öppen case back, 200m vatentät (trots pilot klocka) m.m. Gillar klockan starkt och är sugen på ett köp!
Vet någon var jag kan få tag på den till bästa pris?

Är det någon som har en Sinn 104/annan Sinn lämna gärna en kommentar på vad ni tycker om klockan/märket osv.

@ERIKSON URHANDEL är enda AD för Sinn i Sverige. De lär kunna hjälpa dig. :)

Sinn gör bra grejer IMO. Det finns ett gäng trådar om Sinn här på ks. Gör en sökning och kolla runt lite så kommer du nog hitta massor med bra info. :)
 
Är det den där som finns med både safir och plexi?
Gillar utseendet, och tror att jag personligen skulle ha mer nytta av en vridring som går åt båda hållen än på en klassisk dykare.
 
Snygg! Skynda och köp, tunga rykten från klockvärlden har information om att en prishöjning är på väg.
Jaså jaså, för man fråga var dessa rykten kommer ifrån mer exakt?
Ska till München om 2månader hade tänkt att kolla där då dem har tre återförsäljare i staden. Men isåfall Kanske jag borde köpa tidigare än så?
 

Ärk

Breitling
Någon som vet om man kan få 104:an med en snyggare stållänk än dem som är standard. Gillar inte riktigt låset...
 

lagerhuset

Breitling
Jag äger en sinn 104 på läder. Var otroligt nöjd när jag fick den. Dock så började den krångla efter 6 mån med gångreserven. Lämnade in den i juni och den beräknades vara klar i oktober. Så undvik garantierände eller se till att ha fler klockor!
 

AlexanderP

Breitling
Även jag äger en Sinn 104, måste säga att jag är väldigt nöjd med klockan. Har dock haft lite strul med att den "råkar" ut för magnetisering. Just nu är den, än en gång, nere i Tyskland för lagning, även denna gång misstänker jag att den blivit magnetiserad på någon mystisk vänster. Var inne på Eriksons Urhandel och de är supertrevliga, erbjuder extremt bra service och de har varit väldigt behjälpliga med mina små serviceärenden. Min lillebror fick sin 104:a samtidigt som mig och hans fungerar klanderfritt. Kanske var det bara jag som har haft otur. Men överlag måste jag säga att det är en väldigt fin klocka till väldigt rimliga pengar.

Har dock aldrig bestämt mig om jag vill ha dagsanvisningen på tyska eller engelska, men det är ju det som är så fiffigt med denna klocka. Man behöver inte bestämma sig! (vilket passar mig perfekt :p)

Trots mina små bekymmer med den så kan jag varmt rekommendera denna fina klocka!
 

Smulan

Rolex
Har också snöat in på just 104 ST SA I. Har beställt från Frankfurt och väntar med spänning :)
Hade 103:an tidigare och den var riktigt bra!
 
Topp