• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Sinn 104 St Sa I

Laddsladd

Paneristi
Paneristi
2-Faktor
Pris
7000
Returpolicy
Om skicket inte överensstämmer med bilder/beskrivning
Bilder Skickat
  1. Ja
Åker på semester en vecka så klockan kan tidigast skickas 17 feb.

Säljes en Sinn 104. Uttagen 2019-03.
Kommer fullset inklusive originalkvitto. En day-date med den trevliga funktionen att man kan välja mellan engelsk och tysk dagvisning. 41 mm, 20 mm bandbredd.

Jag har ägt klockan sedan 2021 och haft mycket glädje av den.

Klockan är i ett använt skick. Jag kan inte hitta några dings men det finns naturligtvis amp hairlines och spår efter bandbyten. Har inte mätt tidsavvikelse eller gångreserv då den mest legat i lådan senaste 1,5 åren.

Nu till det lite tråkiga. Det finns skada i yttre AR typ mellan kl 8-11. Försökt få det att framkomma på bilderna men det var inte lätt att få med på bild. Jag har funderat på att polera bort AR men avstått då en av klockans tjusningar är det är riktigt vass AR som gör att tavlan blir skarp o fin.

Tidigare ägare har gjort två extra hål i det snygga bruna ”vintage style” bandet som inte är särskilt snygga (se bild) men vid smidig affär medföljer även ett svart Sinn original band med röda sömmar, dock med polerat Sinn-spänne på detta band.

Skicket avspeglas i priset.

Inga byten.

Mer info om klockan och aktuellt nypris enligt länk till Erikson

IMG_7312.jpeg

IMG_7310.jpeg
IMG_7311.jpeg
IMG_7305.jpeg
IMG_7306.jpeg
IMG_7308.jpeg
IMG_7309.jpeg
IMG_7307.jpeg
IMG_7314.jpeg