• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sinn 104 vs Oris Divers 65 - kvalitet

SVENUR

Basic
2-Faktor
upload_2017-9-12_13-23-49.png

Hej, Jag hade bestämt mig för en (svart) Sinn 104 St Sa I, när jag började tänka på Oris Divers 65.
.
upload_2017-9-12_13-22-58.png

Lite äpplen och päron, jag vet, men de har också många likheter. Samma urverk (SW 220) typ samma dimensioner, samma prisklass, etc.
Vad rekommenderar du, och varför?

Jag gillar Orisen mer utseendemässigt och jag tycker att 65:an är en lyckad klocka från Oris . Handlar mer om att jag tycker den är betydligt snyggare (och lite roligare historia kanske?). Jag vill gärna gilla Sinn men jag klarar inte av visarna riktigt.

Orisen är klart snygg, en mycket trevlig modell som sitter riktigt bekvämt på handleden, ypperlig som beater tack vare sin smidighet.
Men fejkpatinan.., ser bra ut såhär på bild och när man drar på den på handleden i butiken, men hur står det sig i långa loppet? Så jag säger :sinn: 104, den har dessutom kronskydd som fyller en ganska kritiskt funktion.

Tack för tipset! Blir ändå nyfiken på vad det är som gör Sinn till en bättre klocka/tillverkare än Oris, enligt dig?

Har uppfattningen att båda tillverkarna gör bra klockor men att sinn har ett moto stt göra funktionsklockor med väldigt överdrivna (läs häftiga) funktioner. Jämför specifikationerna mellan klockorna.

Tillbaka
Topp