• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sinn 203 St dykarkronograf

Dr Hochblume

Panerai
Pris
10 kSEK
Returpolicy
Ja, om skicket inte motsvarar beskrivningen.
Bilder Skickat
  1. Ja
Jag säljer min Sinn 203 St, som är en dykarsläkting till 103:an och föregångare till 206:an. Jag köpte den från Pantbanken 2019 och jag känner inte till tillverkningsår, men modellen slutade att tillverkas 2013 och det finns ingen servicehistorik.

Urverket är ett Valjoux 7750, enligt specifikationerna är den vattenresistent till 30 bar (jag trycktestad den till 10 bar sommaren 2019). Den mäter 41 mm utan krona, 20 mm mellan bandhornen.

Boett och länk har en del spår av användning, samt att baklocket har skrapmärken (som jag försökt fota) från slarviga försök till öppnande skulle jag gissa. Klockan är sen med datumbytet, som sker runt sju på morgonen, men byter dag runt midnatt. Klockan kommer med en extra länkbitar och i nuvarande längd passar den till en handled på 19.5 cm och det finns mikro justeringar kvar och samt en inre och yttre kartong, men inget verktyg eller någon manual.

Pris: 10.000 kr

Klockan finns i Göteborg för f2f och ska den skickas så diskuterar vi hur och vilken frakt.

Tack för annonsplatsen KS!

Sinn203_1.JPG

Sinn203_2.JPG

Sinn203_3.JPG


Sinn203_4.JPG

Sinn203_5.JPG

Sinn203_6.JPG
 
Topp