- Pris
- 10 000 - 18 000 kr
- Returpolicy
- Det kommer vi överens om, dock inte vid f2f
- Bilder Skickat
- Ja
Dags att förnya klocksamlingen 2025!!
Aktuella byten är Longines Legend Diver no date minst 40 mm, Longines Spirit Flyback Chronograph, Baume Mercier Riviera blå och minst 40 mm. Även Tudor BB eller automatisk Longines tank (eller liknande). Eller en blå Aqua Terra...
Först ut är en Sinn 203 st som jag bytte till mig i en affär på forumet. Servad 2021 på Tidlösa Ur i Uppsala.
Kommer på H-länk som tar 19,5 cm handled.
Använd, men ändå i bra skick. Hittar inga repor eller märken som känns med nageln.
15 000 kr. Box och kvitto på service medföljer, tillsammans med delar som byttes vid service.
Sinn 856
Uttagen på Erikssons Ur i Sundbyberg i juli 2023, så fortfarande garanti kvar.
Kommer på tegimenterad H-länk som tar 19,5 cm handled.
Köpt på forumet men får inte den handledstid den förtjänar.
18 000 kr. Verktyg för bandbyte samt för för länk medföljer tillsammans med bok, box cert och kvitto.
Oris Aquis
Köpt som sommarbeater men kom inte riktigt överens med den.
Spännet på gummit har en del repor och tydliga tecken på användning. Länken är i bra skick men såklart spår an deskdiving.
Klockan har spår av användning men hittar inga djupare märken. Inget som jag känner med nageln iaf.
Ingen servicehistorik och köpt utanför forumet så ser helst att vi möts upp f2f innan köp för grundlig inspektion.
10 000 kr. Kommer med box, bok och cert.
Montblanc tradition 40 mm
Kommer på svart originalläder.
Uttagen 2021 i Dubai.
Införskaffad i en bytesaffär men tyvärr får den inte den handledstid den förtjänar.
En underbar Sinn 556 i b på H-länk
Uttagen 2017, ingen servicehistorik men jag har inte märkt av någon avvikelse.
Skicket tycker jag är bra, inga stora märken eller dings, men såklart tecken på användning på både klocka, länk och spänne.
Tagit bilder i skarpt kökslampeljus för att försöka visa skicket så bra jag kan
Box, cert, verktyg, extra länkbit (klarar 19-19,5 cm handled idag).
10 000 kr
Såld En Hamilton Viewmatic 40 mm på brunt läder och Hamilton-spänne.
Box och ostämplat cert.
Köpt här på forumet, enligt tidigare ägare från 2018. Inte servad såvitt jag vet.
Tycker skicket är riktigt bra
4 200 kr inkl frakt 3 500 kr
Referenser finns i min GG-tråd
Tack KS för ett briljant forum
Aktuella byten är Longines Legend Diver no date minst 40 mm, Longines Spirit Flyback Chronograph, Baume Mercier Riviera blå och minst 40 mm. Även Tudor BB eller automatisk Longines tank (eller liknande). Eller en blå Aqua Terra...
Först ut är en Sinn 203 st som jag bytte till mig i en affär på forumet. Servad 2021 på Tidlösa Ur i Uppsala.
Kommer på H-länk som tar 19,5 cm handled.
Använd, men ändå i bra skick. Hittar inga repor eller märken som känns med nageln.
15 000 kr. Box och kvitto på service medföljer, tillsammans med delar som byttes vid service.
Sinn 856
Uttagen på Erikssons Ur i Sundbyberg i juli 2023, så fortfarande garanti kvar.
Kommer på tegimenterad H-länk som tar 19,5 cm handled.
Köpt på forumet men får inte den handledstid den förtjänar.
18 000 kr. Verktyg för bandbyte samt för för länk medföljer tillsammans med bok, box cert och kvitto.
Oris Aquis
Köpt som sommarbeater men kom inte riktigt överens med den.
Spännet på gummit har en del repor och tydliga tecken på användning. Länken är i bra skick men såklart spår an deskdiving.
Klockan har spår av användning men hittar inga djupare märken. Inget som jag känner med nageln iaf.
Ingen servicehistorik och köpt utanför forumet så ser helst att vi möts upp f2f innan köp för grundlig inspektion.
Montblanc tradition 40 mm
Kommer på svart originalläder.
Uttagen 2021 i Dubai.
Införskaffad i en bytesaffär men tyvärr får den inte den handledstid den förtjänar.
En underbar Sinn 556 i b på H-länk
Uttagen 2017, ingen servicehistorik men jag har inte märkt av någon avvikelse.
Skicket tycker jag är bra, inga stora märken eller dings, men såklart tecken på användning på både klocka, länk och spänne.
Tagit bilder i skarpt kökslampeljus för att försöka visa skicket så bra jag kan
Box, cert, verktyg, extra länkbit (klarar 19-19,5 cm handled idag).
10 000 kr
Såld En Hamilton Viewmatic 40 mm på brunt läder och Hamilton-spänne.
Box och ostämplat cert.
Köpt här på forumet, enligt tidigare ägare från 2018. Inte servad såvitt jag vet.
Tycker skicket är riktigt bra
Referenser finns i min GG-tråd
Tack KS för ett briljant forum
Senast ändrad: