• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 356 flieger begagnat?

richard1991

Cartier
Någon som har koll på nån tysk sida där man kan hitta en beg. Sinn 356 flieger till ett bra pris? På ebay och chrono verkar det i princip bara finnas nya eller nästan nya. Hade tänkt lägga runt/drygt 5k. Är det omöjligt att hitta en för det priset?
 

SSL

Audemars
Bra val! Kan tyvärr inte hjälpa till. Men går i tankar på ett köp av Sinn 356 inom 3-6 mån period. Måste bara välja/vänja mig vid eng eller tysk veckodag. Blir nyköp iaf om/när det är dags.
 

richard1991

Cartier
Ja, den är fin! Kanske får spara lite till och köpa en ny jag med. Om jag får välja (dvs köper ny) så kommer jag lätt att köra på orginalspråket, tyska! :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Har nog aldrig sett någon.. Spontant känns WUS och Ebay som bästa potentiella källorna. Släng ut en WTB?

Frestar lite med en bild på min.
ImageUploadedByTapatalk1390515045.506231.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Nej, verkar dött. De som har köpt vill behålla den med andra ord! Hur trivs du med din då?
Ja, jag kanske skulle göra det, eller spara och köpa en ny...
Trivs skitbra! Den enda klocka som fått stanna medan de andra under tiden har bytts ut.

Mycket för pengarna. Perfekt storlek och lite lagom tjock. Passar bra på alla typer av band och mineralglaset ger härlig känsla. Tysk dagskiva är kul!
 
  • Like
Reactions: ssl

richard1991

Cartier
Trivs skitbra! Den enda klocka som fått stanna medan de andra under tiden har bytts ut.

Mycket för pengarna. Perfekt storlek och lite lagom tjock. Passar bra på alla typer av band och mineralglaset ger härlig känsla. Tysk dagskiva är kul!

Härligt! Bra betyg.
Ja, det verkar verkligen vara mycket klocka för pengarna. Är också inne på tysk dagskiva. Ska köpa den här klockan, får bli en ny om begagnad inte går att hitta. Vet du var bästa pris på ny finns?
 

SSL

Audemars
Tyska känns mest äkta. Så jag antar bara man lär sig vad som är vad (vissa är ju rätt lika svenskan) så kommer det nog inte vara nåt snack.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Härligt! Bra betyg.
Ja, det verkar verkligen vara mycket klocka för pengarna. Är också inne på tysk dagskiva. Ska köpa den här klockan, får bli en ny om begagnad inte går att hitta. Vet du var bästa pris på ny finns?
Vad ligger den på hos Sinn.de? Erikssons Urhandel i Sundbyberg är AD, alltid kul att stödja svensk handel om de kan/vill erbjuda ett konkurrenskraftigt pris.

Annars hade jag nosat upp en seriös tysk handlare (kolla chrono24). Runt 12k med länk.
 

richard1991

Cartier
Vad ligger den på hos Sinn.de? Erikssons Urhandel i Sundbyberg är AD, alltid kul att stödja svensk handel om de kan/vill erbjuda ett konkurrenskraftigt pris.

Annars hade jag nosat upp en seriös tysk handlare (kolla chrono24). Runt 12k med länk.

Runt 17k på deras egna hemsida. Har också sett runt 11-12k på chrono24.

Okej, tack för tipset, bor nära sumpan så får kika förbi där någon dag!
 
Topp