• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 6000 Finanzplatzuhr - erfarenheter?

fredrikb

Cartier
Tjena!

Snubblade på denna online - Sinn 6000. Hade helt missat den i Sinne utbud, men känns som en gedigen "powerdressare" i lagom storlek (39mm), framförallt på läderband.

Någon som har en sådan och kan bidra med lite erfarenheter (eller ännu bättre - bilder)? Vad ska man betala för en begagnad på ett ungefär tycker ni?

Bilder förstås (länkade från nätet);

982_sinn-6000-5.jpg


6000_V.jpg


4083669410_7883a499bf.jpg


Sinn6000_04.jpg


strap_1.jpg
 

Ice

Omega
Grymm klocka. Har haft min sen 2000, då den blev årets klocka (99 eller 00). Tre tidszoner, länk och läderarmband, vattentät etc, så jag switchar ofta när jag inte bär min AP ROO...
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Hade en för 15 år sen. Mycket bra klocka, länken är oerhört skön och följsam. Finns ju en lite större variant nu, 6099 tror jag den heter.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Första Sinn som tilltalar mig, dubbel AR?


Ledsen för sen ankomst. Missade igår kväll och var tvungen att besiktiga bilen nu på morgonen. Den gick i genom, men fan vore det väl annars då den bara är lite över tre år ... ;)

Utgår ifrån att alla klockor ur deras Frankfurt Financial District Series har samma AR. Min 6060 är nog det grymmaste i AR-väg jag stött på såhär långt. Dubbel AR? Snarare kvadruppel ... :D:
6060 - 2015-07-11 (sida).jpg


Alla klockor i den här serien är riktigt fina. Smaksak vilken man föredrar, då dom finns i olika storlekar och med olika komplikationer. Min 6060 är 38,5 mm och runt 10 mm på höjden, så den sitter perfekt på handleden. Den snygga och mycket smidiga länken med nära noll uppbyggnad för låset gör inte saken sämre ... :cigar:
6060 - Lås.jpg

Finns mer att läsa om dessa klockor här:

https://www.sinn.de/en/Frankfurt_Financial_District_Watches.htm
 

Larma

Omega
Brukar inte tilltalas så mycket av sinn men den där var ju riktigt snygg. Synd bara att den är lite tjock annars hade den varit intressant... Tavlan ser ut att reflektera ljuset på ett skönt sätt.
 
Topp