• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn 6099 - en perfekt uppgradering

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Helt missat att Sinn släppte en uppgradering av den smått klassiska 6000. 3 extra mm som gör en enorm skillnad. Kanske något för Pappi?

1438899d1396208957-sinn-6099-chronograph-three-time-zones-sinn_6000_and_6099.jpg
 

JayJay

Rolex
Frankfurten är ju en mer dressad serie och då är väl typ 39mm bättre?
Håller med.

Modellen, som finns i rosé, har länge varit lite av en graal. Mycket fin som lite större men det vette fasiken om inte 6000 ändå är den man ska ha (om man har råd :)). Den är ju lite av "kostymkronograf" och det gillas :)
Asså jag är ju varm anhängare av Sinn med två i min låda. Meeen den dagen jag ska slanta 100+K för en klocka kommer det ju inte vara en Sinn med... med ETA-verk dessutom.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Frankfurten är ju en mer dressad serie och då är väl typ 39mm bättre?

Jo, du har en poäng där, men jag tycker tjockleken gjorde den till en liten köttbulle på handleden och tror att det blir bättre om klockan har lite större diameter. Plus att det är en kronograf och det tycker jag inte heller gör sig så bra om de är för små.
 

john b

Rolex
Jo, du har en poäng där, men jag tycker tjockleken gjorde den till en liten köttbulle på handleden och tror att det blir bättre om klockan har lite större diameter. Plus att det är en kronograf och det tycker jag inte heller gör sig så bra om de är för små.

Du får köpa ett par +3 glasögon så blir det bra skall du se.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter ju spontant som att förra modellen hade bättre storlek. Är rätt sugen på en klocka i supercompressor-stuk. Tycker sinn som gillar rena klockor borde göra en sådan till mig.
 
Topp