• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad HELGBUMPAD: Sinn 757UTC med extra allt

rm83

Silver
2-Faktor
Pris
23000
Returpolicy
Endast om så avtalas, klockan är under garanti till 2022
Bilder Skickat
  1. Ja
Tag chansen att förvärva en unik Sinn som verkligen har extra allt. Förmodligen det tuffaste i metall och icke-quartz du kan få tag på! Kan ej köpas ny längre då den utgått ur Sinn:s sortiment! Förutom klockans maxade spec i grundutförande så har den tillval i form av extra tegimentering (Sinn:s hårdhetsbehandling). Inga repor här, med andra ord! Detta syns också på klockans skick som jag vågar påstå är så nära nytt det kan bli. Inköpt ny så sent som förra året hos Erikson Urhandel, jag är enda ägaren.

Lite av specifikationen:
- Tegimenterat rostfritt stål i boett och länk, ”bead-blasted”.
- Ar-Dehumidifying technology, fuktkapseln som ska garantera att klockan hålls fri från fukt är vit (skiftar från vit till blå ju mer fukt den sugit upp).
- Skyddad mot magnetfält upp till 80000 A/m.
- Testad i -45 till +80 grader.
- Safirglas
- Nickelfritt boettlock
- Tolvtimmars andra tidszon (kan därmed gömmas under timvisaren när den inte används!)
- Pilotbezel som går åt båda hållen
- Tryckresistent till 20 bar (200m), uppfyller DIN8310
- Säker även vid låga lufttryck (flygning!)
- Urverk: Valjoux 7750, för mig gått mellan 0 till -3s/dag
- Antimagnetisk enl. DIN8309
- 43mm diameter, 22mm lug width och 15mm tjock. Väger 111 gram utan länk.
- Full spec hos Sinn: https://www.sinn.de/en/Modell/757_UTC.htm

Inköpt 14/2 2019 av Erikson Urhandel. 3 års garanti från Sinn, d.v.s. till 14/2 2022. Allt som ingick vid köp ingår inkl. ytterbox, innebox, manual, cert, verktyg + nycklar + loctite för länkjustering, 6 extra länkbitar (3 utöver än standard). Värderingsintyg utfärdat vid inköp av Erikson Urhandel på inköpspriset 36.600 kr.

För dig som vill ha den ultimata toolwatchen med vattentät spec som du inte behöver fundera över, tålighet mot repor och annat stryk samt andra tidszon och möjlighet till tidtagning känns detta som ett självklart val. För skick och beskrivning utöver detta låter jag bilderna tala sitt tydliga språk!

MITT PRIS: 28.000 kr 26.000 kr 25.000 23.000 kr
Om intresse finns kan Sinn:s originalsilikonarmband + viklås klippt till att sitta luftigt på min 17 cm:s handled medfölja för ett tillägg om 1000 kr.

Säljes då jag drar ner rejält på min klocksamling.
Frågor, mer bilder eller helt enkelt intresserad? Meddela mig! :)

BILDER TAGNA 3/3 2020:
_RAS2927.jpg

_RAS2928.jpg

_RAS2930.jpg

_RAS2933.jpg

_RAS2935.jpg

_RAS2936.jpg

_RAS2938.jpg

SILIKONARMBAND MED VIKLÅS (TILLVAL):
_RAS2941.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka