Pris: 17.000
Möjliga byten: IWC Mk XV, Ulysse Nardin Marine Chronometer eller något annat skoj. Kom med förslag.
Sådär, då var det redan dags att låta den här gå vidare. Den visade sig dels vara lite för lik min U1:a så jag tyckte de tog ut varandra och dels var den lite för topptung för mig som gärna vill ha ganska slapp länk.
Klockan är köpt av mig på Eriksons den 20:e november 2015, så det är nästan tre års garanti kvar. Öppningstråd med fler bilder och mer information om tekniska specar och annat finns här: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-och-första-intryck-sinn-ezm13.46787/
Klockan är i princip i nyskick. Det finns några swirls på låset men det är allt jag kan hitta.
Det är en av Sinns mest tekniksprängda klockor. Här kommer lite teknisk info:
Pris: 22.000 (nypris är 26.200 inkl. gummibandet)
Nytt pris: 17.000
Möjliga byten: IWC Mk XV, Ulysse Nardin Marine Chronometer eller något annat skoj. Kom med förslag.
Ingen retur då klockan fortfarande har nästan tre års garanti kvar.
PM:a om ni har frågor eller vill se mer bilder.
/Henrik
Sådär, då var det redan dags att låta den här gå vidare. Den visade sig dels vara lite för lik min U1:a så jag tyckte de tog ut varandra och dels var den lite för topptung för mig som gärna vill ha ganska slapp länk.
Klockan är köpt av mig på Eriksons den 20:e november 2015, så det är nästan tre års garanti kvar. Öppningstråd med fler bilder och mer information om tekniska specar och annat finns här: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-och-första-intryck-sinn-ezm13.46787/
Klockan är i princip i nyskick. Det finns några swirls på låset men det är allt jag kan hitta.
Det är en av Sinns mest tekniksprängda klockor. Här kommer lite teknisk info:
- 41 mm
- 15 mm hög
- Vattentät till 500m
- Argonfylld boett med kopparsulfatkapsel för att skydda oljor och urverk mot fukt
- Garanterad funktionalitet från -45 grader till +80 grader
- Kronografknapparna går att använda under vatten
- Antimagnetisk till 80.000 m/A
- Stötsäker enligt DIN 8303
- Skruvad bezel för att förhindra att den slås loss under dykning
- Modifierat 7750-verk med kronorna på vänster sida och 60-minuterskronograf i stället för den traditionella 30-minuterskronografen.
Pris: 22.000 (nypris är 26.200 inkl. gummibandet)
Nytt pris: 17.000
Ingen retur då klockan fortfarande har nästan tre års garanti kvar.
PM:a om ni har frågor eller vill se mer bilder.
/Henrik
Senast ändrad: