• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn Spezialuhren einsatzzeitmesser unboxing

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Känner mig lite "attention whore" idag så jag startar en fristående uppackningstråd. Men ska försöka hålla mig informativ.

Jag kände ju till Sinn sen innan men det var JayJay som fångade mitt intresse för Sinn på riktigt. Scannade av deras sida och letade efter den perfekta dykarn. Jag hittade en!

Betalningen var lite krånglig, först lägger man en beställning på klockan i butiken, sen får man ordern inscannad på mail. Sen ska man alltså skriva ut orderformuläret skriva på det och faxa eller maila det till dom.
Faxen på jobbet var spärrad för utomlandssamtal, supersmidigt i en global organisation, inte.
Men det var inga problem att scanna in det påskrivna orderformuläret och maila den.

När det var löst gick det snabbt med UPS, på 3 dagar typ hade jag den vid dörren.

Sinn EZM 3 einsatzzeitmesser
40mm
Urverk 2824-2
Antimagnetisk (80.000 m/A eller ca. 1000 gauss)
Koppar/Sulfat-"kapsel" som syns på sista bilden, riktigt cool. Håller fukten borta.
Fylld med Argon-gas och klarar 50ATM
Kronan placerad på vänster sida för optimal rörelse av handen när man typ dyker, fint att man slipper dom små märkena i handen efter kronan.
Luggarna på boetten sluttar något nedåt som ni ser på sista bilden också, det gör att den sitter smidigare på handleden.

Känns djävligt stabil! :)

Verkar passa bra på gummi, läder och nato också. Finns många bra varianter. Men med länken fick man också verktyget, så jag tog den på länk direkt.


IMG_5766.JPG
IMG_5767.JPG


IMG_5769.JPG
IMG_5772.JPG
IMG_5773.JPG
 

Bilagor

  • IMG_5768.JPG
    IMG_5768.JPG
    105.3 KB · Visningar: 187

Sten

Cartier
Fina grejer! Köpte själv en Sinn för några månader sen, stabila pjäser helt klart. Jag var inne hos min Rolexhandlare igår och han var också imponerad av byggkvalitén då jag visade min Sinn...
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg! Egen design med. Inte tyckt Sinn varit särskilt hett men den där såg grym ut!

Hur är kvalitétskänslan?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Ah, sehr gut destro! Känns väl dock som att du borde bära den på höger handled? o_O

Enligt beskrivning från leverantör är det för smidig handledsrörelse vid dykning, men visst ser det ut som den borde sitta på höger. Men jag gillar att det är lite annorlunda.

Det var det som lockade mig med klockan i övrigt också, en egen stil som jag inte sett i många andra klockor.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grattis! :) Måste bara fråga, hur känns det med kronan på den sidan av klockan när du har den på vänster arm?

Edit: Svar kom ovan.
 

JayJay

Rolex
Enligt beskrivning från leverantör är det för smidig handledsrörelse vid dykning, men visst ser det ut som den borde sitta på höger. Men jag gillar att det är lite annorlunda.

Det var det som lockade mig med klockan i övrigt också, en egen stil som jag inte sett i många andra klockor.
Den där ska defenitivt sitta på vänstern. Är en del av grejjen ju!

Edit: den är verkligen svinball!
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Den där ska defenitivt sitta på vänstern. Är en del av grejjen ju!

Edit: den är verkligen svinball!

Precis :) och jag tycker det är skönt att jag inte får kronan i handen om jag är i läget att klockan är långt fram och jag måste böja handleden mycket.

Har bara haft den några timmar men jag är riktigt nöjd. :pirate::cigar:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Enligt beskrivning från leverantör är det för smidig handledsrörelse vid dykning, men visst ser det ut som den borde sitta på höger. Men jag gillar att det är lite annorlunda.

Det var det som lockade mig med klockan i övrigt också, en egen stil som jag inte sett i många andra klockor.
Tycker också det är cool och har tänkt tanken några gånger eftersom jag har klockan på höger handled. Googla på "destro chrono" så hittar ett gäng.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Den är riktigt cool!
Har funderat på en sådan flera gånger men aldrig (ännu) tryckt på knappen.

Hur blir det med ev service? Då måste de tillbaka till sinn i Frankfurt eller, pga argongasen?
 

Sond

Patek
Grattis, ser riktigt bra ut! Men det som väckte mitt intresse var den där koppar/Sulfat-"kapsel" som syns på sista bilden. So enligt det du skriver ska håla fukten borta. Kan du eller någon annan berätta mer?
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Den är fin den där! Hur är länken kvalitetsmässigt?

Den är ju blästrad så den känns lite mer åt titanhållet fast det ska vara stål då och att den kanske känns lite tunn. Det är väl enda minuset då kanske, men det finns ju så många andra länkar och straps och välja på, sinn har ju en egen gummi som är fin.
Sen kanske det inte är min favoritdesign på länk men den funkar.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Grattis, ser riktigt bra ut! Men det som väckte mitt intresse var den där koppar/Sulfat-"kapsel" som syns på sista bilden. So enligt det du skriver ska håla fukten borta. Kan du eller någon annan berätta mer?

Japp, den kapseln är rätt cool, ska som du skriver hålla boetten fri från fukt på insidan så det inte blir fuktbildning som stör urtavlan. Antagligen mest för dykning.
Den är ju ljusblå som du ser i början, ju äldre klockan blir och ju mer den samlar åt sig fukt antagligen ju mer mörkblå blir ploppen.
image.jpg
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag tjatar vidare om klockan :D det finns mycket att säga...

Sekundvisaren och minutvisaren går avsmalnandes nästan ända ut i kanten, det gör att det går att läsa av på millisekunden vad klockan är. Riktigt häftigt.
 
Känner mig lite "attention whore" idag så jag startar en fristående uppackningstråd. Men ska försöka hålla mig informativ.

Jag kände ju till Sinn sen innan men det var JayJay som fångade mitt intresse för Sinn på riktigt. Scannade av deras sida och letade efter den perfekta dykarn. Jag hittade en!

Betalningen var lite krånglig, först lägger man en beställning på klockan i butiken, sen får man ordern inscannad på mail. Sen ska man alltså skriva ut orderformuläret skriva på det och faxa eller maila det till dom.
Faxen på jobbet var spärrad för utomlandssamtal, supersmidigt i en global organisation, inte.
Men det var inga problem att scanna in det påskrivna orderformuläret och maila den.

När det var löst gick det snabbt med UPS, på 3 dagar typ hade jag den vid dörren.

Sinn EZM 3 einsatzzeitmesser
40mm
Urverk 2824-2
Antimagnetisk (80.000 m/A eller ca. 1000 gauss)
Koppar/Sulfat-"kapsel" som syns på sista bilden, riktigt cool. Håller fukten borta.
Fylld med Argon-gas och klarar 50ATM
Kronan placerad på vänster sida för optimal rörelse av handen när man typ dyker, fint att man slipper dom små märkena i handen efter kronan.
Luggarna på boetten sluttar något nedåt som ni ser på sista bilden också, det gör att den sitter smidigare på handleden.

Känns djävligt stabil! :)

Verkar passa bra på gummi, läder och nato också. Finns många bra varianter. Men med länken fick man också verktyget, så jag tog den på länk direkt.


IMG_5766.JPG
IMG_5767.JPG


IMG_5769.JPG
IMG_5772.JPG
IMG_5773.JPG



Mycket kool klocka!!! Går själv och sneglar på en EZM13
 
Topp