• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sinn U1, 2012

Skolläraren

Panerai
Nytt hägrar inom en snar framtid, och därför är det dags att sälja min första 'riktiga' klocka.

Sinn U1, uttagen från tysk AD i Juli 2012 och kommer komplett med ytter- och innerbox, cert, extra länkbitar, bandbytarverktyg osv. Jag är den enda ägaren under denna period. Klockan mäter 44 millimeter och väger in på över 200 gram.

Klockan är använd dagligen, men den har endast ytliga desk dives på spännet och eventuellt något enstaka på länken som jag i sådana fall inte kan hitta. Inga djupa repor, dings eller andra skador på varken boetten, bezel eller glas. Uppenbarligen så är klockan både extremt tålig och dessutom så lever jag inte direkt något äventyrligt liv!

Det har hänt att mittenlänkbiten som är alldeles vid den övre end-linken har 'hoppat upp' någon gång, men då har jag bara tryckt tillbaka den och detta har inte skett efter att jag rengjorde länken i ultraljudsbad.

Klockan finns i Boden, Norrbotten men jag ska ner till Stockholm den 30:e Augusti och den kan alltså levereras öga-mot-öga där om så önskas. Om Ni inte bor i vackra Norrbotten eller vill vänta två veckor så kan jag även skicka den, och då står köparen för frakten.

Pris: 9000:-. Jag är inte intresserad av några byten i dagsläget då jag redan har ögonen på nästa klocka. Vid frågor är det bara att skicka PM!

MVH;
Skolläraren

9511865170_5c6f1a0853_c.jpg


9509073353_abbf926f95_c.jpg


9511865010_2cdf45306a_c.jpg


9509072855_a5e628fb5c_c.jpg


9509072863_c8b0ef04fd_c.jpg
 

Skolläraren

Panerai
Bump!

Jag kan absolut tänka mig att ta en BNIB Rolex Explorer I 214270 eller BNIB Submariner 114060 med alldeles för lite pengar emellan från mitt håll i byte!
 
Topp