• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sinn U1 SDR Fullset

Randel

Cartier
Uppdatering: Mycket intresse för denna vilket är smickrande :) Helst affär f2f i Malmö-regionen, men jag öppnar nu för seriösa köpare (någon form av referenser från andra på forumet krävs) för en affär där jag skickar klockan.

För att finansiera nya klockköp (eller för att knipa Beloab 3-högtalarna som @martinhook kränger i köp&sälj-tråden...:bag::D) är det dags för denna dinka att lämna min trygga famn. Den är uttagen hos AD 2010, med stämplat cert som synes på bild. Det sitter ett ETA 2824-2 i den, till skillnad från de nyare som är bestyckade med verk från Selitta, och gångavvikelsen är mindre än 2 sekunder per dygn. Den kommer med 1 vit gummirem och 1 grön, och passar handleder på ca 18,5cm. Nya gummin finns att köpa direkt från Sinn och kostar ca. 1.000:-. Spännet har en del märken efter deskdiving precis som det brukar vara. Boetten är fri från repor men även här spår av att den använts i form av någon hairline. Inga repor och det enda jag kan hitta som kan vara värt att nämna på boetten är en minimal ding på ena bandhornet. Det finns även en minimal hairline på AR-coatingen på glaset som är 3-4mm lång, precis vid kanten av glaset vid klockan 11. Det tog mig flera dagar innan jag ens såg den, och den syns bara i väldigt speciellt ljus från sidan, helt omöjliga att fotografera (känns inte ens när man drar med en nagel över glaset).

Jag tycker att detta är en helt fantastiskt klocka med grym kvalitetskänsla, tyngden bidrar också till ett väldigt positivt intryck. Jag spontanköpte den för drygt ett halvår sedan, och eftersom jag har ett kontorsjobb får den nästan ingen handledstid alls. Jag har alltid skjorta/kavaj på jobbet och till det tycker jag att den här typen av klocka blir lite väl o-dressat. Därför jag har använt den väldigt lite, och då nästan bara kvällstid när jag suttit och kollat på www.klocksnack.se i soffan :angel:

Den kommer med låda (inner och ytter), cert och verktyg d.v.s. Fullset. Jag prioriterar helt klart en försäljning f2f i Malmö eller dess omnejd, men kan tänka mig att skicka den vid en smidig affär. Returpolicy: Ingen retur vid affär f2f. Om den skickas gäller full retur om det visar sig att klockan inte stämmer med min beskrivning. Återsändning till mig görs inom 48 timmar och med klockan i samma skick som när jag skickade den.

Pris: 8.500:-

Inga byten är aktuella eftersom jag säljer för att köpa annat. Eller jo, iof...skulle du sitta på en Rolex EXPII som du vill släppa okristligt billigt så kör vi! ;)

/Kristian
Sinn5.jpg

Sinn4.jpg
Sinn1.jpg
Sinn2.jpg
Sinn3.jpg
 
Senast ändrad:
Topp