• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn UX trubbel?

Maro

Audemars
Tjena

Någon som har koll på hur Sinn UX ska se ut under?

"Locket" som sitter i mitten under klockan sitter lite löst. Någon som vet om den ska vara så eller om det är något som är galt? Alltså inte själva locket utan bara myntet i mitten där all information står.

Med vänlig hälsning, Marcus
uryna6eh.jpg
 

demondave

Rolex
Kollade just på min, det sitter tvärfast och rakt på den. Visste inte ens att det var tvådelat :)

Låter som ett garantiärende.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har ingen aning om hur det ska sitta. Men lösta en tråd på wus för ett tag sedan om många /några st som hade diverse problem med sina ux. Främst var det att de bara lade av. Avskräckte tyvärr mig från att köpa.
 

Maro

Audemars
Visste inte heller, men gick att vrida försiktigt. Känns lite konstigt. Trycker man försiktigt på den så ser man att den ger vika.. Lite sugen på att pressa lite hårdare:)

Får nog kolla med Erikssons..
 

Maro

Audemars
Har ingen aning om hur det ska sitta. Men lösta en tråd på wus för ett tag sedan om många /några st som hade diverse problem med sina ux. Främst var det att de bara lade av. Avskräckte tyvärr mig från att köpa.

Aj då, får kolla lite på Wus och se om jag hittar något! Tack för tipset!
 

Maro

Audemars
Enligt AD i Sverige är det tydligen inget fel, den ska sitta lite löst!

Någon mer som har en som kan kolla på sin?
 

JayJay

Rolex
Enligt AD i Sverige är det tydligen inget fel, den ska sitta lite löst!

Någon mer som har en som kan kolla på sin?
Tycker det låter konstigt. För egen del hade jag nog mailat direkt till Sinn och frågat. Om det är så att du får ett annat svar där så skulle det uppskattas om du postade det här. Är ju intressant att veta hur stor graden av kunnande är hos Eriksons.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför skulle den sitta löst? Makes no sense. Det mest troliga är väl att den limmas fast efter att locket är stängt så att man kan få loggan centrerad.
 

Maro

Audemars
Nä jag håller med, finns ingen anledning. Jag har mailat Sinn så jag får väll se vad dom säger först.
Expanderar olja vid några temperatur?
 

Maro

Audemars
Thank you for your email.

It is normal that the inner bottom movable. A membrane is installed there. This is important because the oil at the inside of the bottom can expand and contract. And for this we need a movable membrane.
Please be informed that you can press on the bottom, but this is not a good handling for the bottom.

Please do not hesitate to contact us for further information.

With kind regards
 
Topp