• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinn

P-A

Sir Spamalot
Finns det någon AD i Mälardalen?
Eller hur ska man göra för att få klämma på en 356?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Lyssna på laketwig och åk till Sundbyberg.
A

Edit: Men ring innan och kolla att klockan finns inne.
Edit igen: Annars kan jag klämma på den. Hjälper det? ;)
 
  • Like
Reactions: P-A
D

Deleted member 1154

Guest
det anser jag är ganska litet ändå? om man vill ha en större Sinn vilken ska man spana på då?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Större Sinn, har kikat lite på 103:an , 41mm

Sinn 103 är lätt deras snyggaste kronograf men, som vanligt, tjock (17mm). Jag har den vanliga utan kronograf (Sinn 104). Lika stor men bara 11,5mm på höjden. Attans trevlig:

Sinn-fredag 2.jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vad uppbringar 104an för pris? Visst att den är tunn är en fördel
 

SSL

Audemars
Sinn har härlig historia med grundaren snurrandes i luften kring andra världskriget. Känns äkta att en pilot skapar klockor för piloter.
 

SSL

Audemars
Intervju med Helmut Sinn jag hittade. Vet inte när den gjordes men han dog i mars 2013 iaf. Kanske har varit uppe tidigare.

Today things are different. If Helmut Sinn speaks about the company that still bears his name – which has not belonged to him since the middle of the nineties – he shakes his head. And that is the least sharp reaction. It’s a shock for him to see what has become of his company since a former International Watch Company manager and engineer took over the business. Above all, as far as “good prices” are concerned, in his view, the new Sinn company has forfeited a significant part of its original core market.

http://wornandwound.com/2013/03/07/ww-exclusive-an-interview-with-helmut-sinn/

Lite annat sjyst
http://wornandwound.com/2013/03/04/a-gallery-of-sinn/

 
Topp