• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sinnesro har infunnit sig

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ordningen är återställd.

Jag har alltid älskat Breitling. Så länge jag kan minnas har Breitling varit ett av de märken som poppar upp i mitt huvud när man talar om klockor. Jag får känslan av att Breitling är ett märke man antingen älskar eller hatar, lite som jag själv, kanske därför jag älskar Breitling?!

I alla fall så köpte jag en Aerospace här på forumet strax efter 1års GTG som jag verkligen var nöjd med. Men i och med att tiden gick kom funderingarna, var det denna klocka jag tänkte på när jag hörde Breitling? Var den inte lite för liten? För lätt? Det kändes som att något saknades…

Jag har alltid haft ett gott öga till Breitlings dykare, jag anser dem vara maffiga och förmedla en känsla av att dem är ordentligt byggda, dem är blingiga utan att gå över gränsen till kräkvulgo a la Donatella Versaces ansikte.

Så i februari sålde jag Aerospacen, inom forumet, och span inleddes på två Bratte modeller: Steelfish och Avenger Seawolf. För två veckor sedan ploppade denna upp på radarn och förra veckan plockade jag in den.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Jag tycker det är riktigt ballt hur färgen på urtavlan som är blå går i nyanser av blått, grått och ibland även ser svart ut.

image.jpg


Det är alltså en Stålfisk A17390, årsmodell 2011 och fullset dessutom!

image.jpg


Stålfisken A17390 producerades 2006-2012 och när den kom så hette den SteelFish X-Plus då det redan fanns en 42mm Stålfisk på marknaden.

Innan teknisk spec och fler bilder följer vill jag tacka er som jag har varit i kontakt med för input under spaningens gång.

Teknisk lektyr:
Breitling - SuperOcean Steelfish
Stainless Steel, Professional II bracelet, unidirectional rotating bezel, blue dial, automatic Chronometer (Cal. 17 (base ETA 2824-2)), date, screw-locked crown with two gaskets, cambered sapphire crystal.
Width: 44mm
Height: 52,5mm
Thickness: 16mm
Lug width: 22mm

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Breitling är svårslaget vad gäller robusta klockor med grym kvalitetskänsla. Har själv en liknande Superocean som var en av mina första riktiga klockor. Älskar den. Lånad bild på samma som min:

A7435-Breitling5.jpeg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Snygg! tycker den blåa och svarta tavlan är väldigt lika! den blåa ser ibland svart ut och den svarta ser ibland blå ut :)
 
Topp