• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *Sista prisbumpen*Tissot worldtimer (SÅLD!), Hamiltondressare med fin box, Caravelle (SÅLD!)

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kommer kanske ångra detta, men måste börja göra plats för annat. Därav tar jag gärna en winder och/eller klockrulle som byte :)

Byter gärna till mig, 20 mm ljust camonato (grå-vitt), och/eller 18 mm ljusare brunt läder i bruksskick, och/eller klockförvaring (klockrulle alt. winder, för flera ur.) pengar upp el. ner beroende på byte.

(SÅLD!) Dundercharmig automatisk Tissot Seastar Navigator T.12 med 24-timmarsvisning. Den andra kronan vrider innerringen för avläsning av tiden i andra tidszoner. Ca 42 mm i diameter exkl. signerade kronor. 22 mm lugs. Patinerad underbar tavla, och boett och det höga kupade plexiglaset har spår av tidens tand, men i helt ok skick för sin ålder IMHO. Allt fungerar som det ska, och håller tiden inom ca +-5 s./dygn. Ingen servicehistorik. Kommer på det blåa lädret eller på det gröna natot, båda i bra skick. Mer info om denna häftiga krabat och modell, finns att läsa här... https://klocksnack.se/threads/nyinkommet-vintage-och-därmed-sveriges-största-samling.21990/#post-443037

Önskar 3k + valfri frakt








Underbar och rätt ovanlig automatisk Hamiltondressare, inkl. väldigt cool box. Ca 34 mm i diameter exkl. signerad krona. Patina finns, men inget som stör IMHO. Håller tiden inom ca +-15 s./dygn, men ingen servicehistorik. Kommer på det passande svarta bandet i bruksskick.

Önskar 1300 1500 2000 kr + valfri frakt










(SÅLD!) Fräck automatisk Caravelle set-o-matic 666ft. S.k. "Devil's diver" :) Ca 37,5 mm i diameter exkl. den skruvade kronan. 18 mm lugs. Patina finns, men i mycket fint skick för sin ålder IMHO. Några småmärken på plexitglaset vid dag-/datumfönstret, men inget som jag stört mig på, och går säkert att polera bort om man vill. Allt fungerar fint och håller tiden inom ca +-15 s. /dygn, och vridringen snurrar lätt. Ingen servicehistorik, men den verkar vara helt vattentät, då jag badat och duschat med den, utan problem. Kommer på den passande och gedigna stållänken, som är lite "hemmamoddad" vid låset (se bild), eller på det passande gummiband med orange kontrastsöm.

Önskar 700 900 kr + valfri frakt








Mer bilder och info skickas gärna på begäran. Jag och klockorna finns i Stockholm. Priset kan naturligtvis diskuteras något, om du är trevlig, snabb och smidig. Annars gäller först till kvarn som vanligt, och referenser finns bl.a. här https://klocksnack.se/threads/theargonaut.10238/! Mejla bud, frågor, synpunkter på objekt eller säljare, förolämpningar mm., eller släng iväg ett PM.

Tack för möjligheten att annonsera, och tack på förhand, eventuella köpare!
 
Topp