• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sista sänkning 19/2: En mångsidig liten rackare: Glycine Combat 6, 36mm

Pris
3800
Returpolicy
Skulle klockan avvika från beskrivning går köpet tillbaka om det påtalas inom 24 efter mottagande.
Bilder Skickat
  1. Ja
Tillägg: har tittat närmare på klockan och det finns små, små spår av användande. Av karaktären vanligt användande. Det är några hairlines bland annat runt hålen för bandstiften. Sen finns ett litet märke som går att se på sista bilden, nära vänstra bandhornet. Ser klart värre ut än vad det är.

Tillägg: Detta får bli sista sänkningen innan jag snart tar ned annonsen.

Till sommaren köpte jag den här Jag sökte en klocka som skulle sitta bra på ärmen och även kännas som ett tidlöst smycke. En kameleont som skulle passa formellt med kavaj men även med T-shirt och kortbrallor, och ändå skulle den göra avtryck. Wrist presence som det heter på engelska. Ett annat krav var att klockan skulle kännas vintage men jag ville ha kvalité och funktionalitet som en modern klocka.

Storleken på 36 mm, utan krona, är helt rätt och helt i linje med trenden mot mindre klockor. Dessutom upplevs den större. Avstånd mellan luggarna är 20 mm. Safir med AR på framsidan och mineralglas på baksidan. Urverk är modifierat ETA 2824. Den är vattentät till 50 m. Lagom höjd på klockan: 10,45mm

Om jag fattar det rätt så har produktionen av denna modell upphört. En variant finns också i storlek 43 mm. Den typen verkar vanligare och är billigare.

Enligt appen Toolwatch avviker urverket +2.4 sekunder/dygn.

Kommer med låda, läderband använt någon timma. Armbandet, Marine national, som syns på bild 2 följer inte med.

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


IMG_2735.jpg


Din för 4 900 spänn! Din för 4 500 spänn! Din för 4 000 spänn! Din för 3 800 spänn!

Byten är inte aktuellt om det inte är en Sinn 356 eller 856 med tigmenterad stålarmband.

Överlämnar gärna F2F i Stockholm. Om klockan skickas betalar köparen valfri frakt. Betalning via Swish.

Skulle klockan avvika från beskrivning går köpet tillbaka om det påtalas inom 24 efter mottagande.

Referenser:
https://klocksnack.se/threads/nisse-pärlemo.83063/#post-2106070


Tack KS för ett fantastiskt forum!
 

Bilagor

  • IMG_2735.jpg
    IMG_2735.jpg
    158.9 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Topp