• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sitter och slötittar på Speed på fyran ...

David

Bödeln
— A watch? What kind of watch?

— Gold.

— Gold band. Fairly cheesy.

Speed_113Pyxurz.jpg


:lol:

(Dessvärre får jag medge att den ser fejk ut, så den är väl per definition "cheesy".)
 

meo_swe

Audemars
Sitter fast på jobbet, speed är på i bakgrunden och jag tittar upp precis när den scenen kommer. Jag ser klockan, och halvskriker till min sovande kollega:
"En rolex Daydate i guld med oysterlänk.Nej, presidentlänk!

Jag skulle gärna veta hur man kopplar klockan till sprängladdningen, iom att man oftast brukar köra med en gnista via mobilen/klockan man kopplar in... Någon gammal räv här som ka nsvaret? :D
 

David

Bödeln
meo_swe skrev:
Jag skulle gärna veta hur man kopplar klockan till sprängladdningen, iom att man oftast brukar köra med en gnista via mobilen/klockan man kopplar in... Någon gammal räv här som ka nsvaret? :D

Kortslutning fungerar finfint för att aktivera elektronik. Alltså, anslut en kabel där någon av visarna kommer att befinna sig vid önskad tid och den andra kabeln till visaren, alternativt var som helst i klockan om hela klockan är i material som leder ström. När visaren når den förutbestämda tiden sluts kretsen.

Det är svårt att se på bilden hur kablarna skulle kunna vara anslutna, men det kan vara så enkelt att terroristen tagit bort boettlocket och anslutit kabeln till kugghjulet.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Även dessa två är med.

Rolex Yachtmaster



Casio G-Shock


-och nej det är ingen DD :D
 

Bilagor

  • Speed-Casio2.jpg
    Speed-Casio2.jpg
    24.9 KB · Visningar: 293
  • Speed-Rolex.jpg
    Speed-Rolex.jpg
    26.8 KB · Visningar: 289
  • Speed-Rolex2.jpg
    Speed-Rolex2.jpg
    24.3 KB · Visningar: 292
  • Speed-GoldWatch.jpg
    Speed-GoldWatch.jpg
    38.6 KB · Visningar: 296

max

Dancing Queen
David skrev:
Kortslutning fungerar finfint för att aktivera elektronik. Alltså, anslut en kabel där någon av visarna kommer att befinna sig vid önskad tid och den andra kabeln till visaren, alternativt var som helst i klockan om hela klockan är i material som leder ström. När visaren når den förutbestämda tiden sluts kretsen.

Det är svårt att se på bilden hur kablarna skulle kunna vara anslutna, men det kan vara så enkelt att terroristen tagit bort boettlocket och anslutit kabeln till kugghjulet.
Om det skulle kopplas till visaren bör det ju vara tämligen riskabelt att den går i sekundaren alt att kabeln skakar ur läge då bussen kör. Det måste ju även vara svårt att få den säkrad då det ju helt enkelt bara skulle vara att dra ut kronan och backa klockan alt klippa tråden.
Det man skulle behöva göra är ju att den måste ha kontakt hela tiden med en viss resistans och om den ändras eller bryts så pangar det. Då kvarstår ju dock frågan hur man får det att smälla vid rätt tidpunkt och säkerställa att det verkligen sker.
Skulle man kunna få en brytning vid datumväxling kanske, man kommer ju dock inte runt att det är tämligen lätt att helt enkelt dra ut kronan och dra tillbaks klockan.. om man inte ser till att låsa den förstås.
Känns ju iaf helt klart som att det hade varit lättare med andra lösningar :)
 
Topp