• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sjöö Sandström Chronolink med svart urtavla

evki

Audemars
2-Faktor
Säljer en av de mest udda klockor jag har någonsin haft - Chronolink från Sjöö Sandström. I Sverige i allmänhet, och speciellt här på KS, behöver jag inte gå in på detalj kring vad det är för ur, men mina klockvänner från utlandet gång på gång misslyckas i att gissa vad de tre tryckknapparna är till för :)

Klockan är i använt skick men är opolerad. Letar du efter ett ex i nyskick ska du nog inte köpa denna men annars är det inget som SS kan åtgärda med en polering. Batteriet i kvartsverket nyligen bytt och den mekaniska delen håller tiden mycket väl med bra gångreserv. Enbart klocka på länk i fullängd.

Byte: nej
Retur: enligt överenskommelse
Pris: 19000 och i dagsläget inte prutbart. Säljs den inte i detta ärliga skick är det bara att låta SS polera den så blir den so ny igen.

Referens: WT6202
Diameter: 40mm
Tjocklek: 15.5 mm
Boettmaterial: stål
Vattenskydd: 5atm
Glass: safir
Urverk: SS G2 (ETA 7001) + ett kvartsverk som verkar vara svensktillverkat.

Tack KS för annonsplatsen.

_6121767.JPG
_6121768.JPG
_6121771.JPG
_6121778.JPG
_6121780.JPG
_6121781.JPG
_6121782.JPG
_6121783.JPG
_6121784.JPG
_6121786.JPG
_6121788.JPG
_6121787.JPG
 
Senast ändrad:
Topp