• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström UTC ORC - sälja eller ej

mouqvist

Rolex
Lite sugen på ny klocka och tänkte kanske sälja min SS UTC ORC. Klockan är oanvänd och jag undrar om jag ska sälja den eller om den på något sätt är värd att spara ett tag. Hur ser prisutvecklingen ut tror ni?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor

Har den denna gravering?
image.jpg

VW GFG är inget jag går igång på.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
De kommer säkert inte sjunka i pris. Men kommer nog inte att dra i väg ordentligt heller. Vill du inte använda den så flipp. Bättre att finansiera en klocka man vill ha och använda.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vad har den som gör att du funderar på en eventuell värdestegringspotential? Att man får en gratis utan större motprestation än att köpa en VW dödar intresset för modellen, idag som för framtiden tror jag. Den blir varken unik eller åtråvärd. Mitt råd är sälj om du inte vill använda den. Behåll den om får lite tid på armen. Jag tycker modellen är lite kul, men en giveaway är och förblir en giveaway. Känslan försvinner.
 
Senast ändrad:

Dubbelgubben

Breitling
Alltså, i grund och botten är det ju en otroligt intressant klocka eftersom den delar urverk med bamse missilen på måt sätt. Urverket i dom första 300 och 100 av helsvarta modellen kommer från bofors. Vet dock inte om det gäller vw modellen också även om jag tror det. Tror inte att vw modellen kommer att stiga i pris. Fin klocka dock, men fattar inte hur ss tänkte rent varumärkesmässigt. Var det nån på marknadsavdelningen som fick järnsläpp? Hur kände dom som hade köpt en av de första 300?
 

ScubaKing

Audemars
Personligen tror jag den kommer sjunka i pris. Jag tror du får bäst betalt för den om du säljer den nu och inte om 5-10 år. Den förknippas med hela den där bilaffären som var med och sänkte SS`s rykte.
 

Wolfie

Breitling
Lite sugen på ny klocka och tänkte kanske sälja min SS UTC ORC. Klockan är oanvänd och jag undrar om jag ska sälja den eller om den på något sätt är värd att spara ett tag. Hur ser prisutvecklingen ut tror ni?

Om du är intresserad av att sälja så är jag på jakt efter en UTC ORC med den mörka urtavlan (och utab VW gravering).
PM:a mig om intresse.
 
Topp