• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström Utc Orc (VW)

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hejsan!
Jag har sett trådar här på KS där vi diskuterat Sjöö Sandströms klocka UTC ORC och hur den har sjunkit i värde efter deras kampanj med Volkswagen. Men jag har efter lite läsning blivit charmad av klockan, så pass charmad att jag har slängt in en förfrågan på en klocka på en annons.

Min fråga till alla klocksnackare är nu hur högt priset är på en klocka som denna? Eller rättare sagt vilket pris som är rimligt för den?

Jag har sett att det ligger exemplar ute på Blocket samt på Tradera för runt/under 10 000. Det bör dock tilläggas att många klockor jag sett ligger ute för runt 20 000 kronor så det är nog bara de mest desperata som verkar prisdumpa.

Här är några annonser just nu:
http://www.blocket.se/malmo/Exclusiv_klocka__Sjoo_Sandstrom__51842986.htm?ca=23_10&w=3
http://www.tradera.com/item/190121/200651567/sjoo-sandstrom-utc-orc-exlusiv-klocka-
http://www.tradera.com/item/190121/200748340/sjoo-sandstrom-utc-orc-sailing-ed-ny


Bild som är snodd från blocket-annons:
8598091068.jpg


Hoppas att någon här inne har en bra koll på detta ämnet! :)

PS. Ursäkta om allt detta är avhandlat, men försökte göra en sökning här på KS som inte verkade fungera utan bara visade de senaste inläggen..
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har sett som ute för 8000kr på blocket..
Sedan lite "sista priset kompis på det".....
 
D

Deleted member 1265

Guest
Seriöst. För 9k är det rätt fräsig klocka! På allvar! Men visst går säkert ha dla ngt billigare ändå.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja visst är den fräsig. Dessutom är det en svensk klocka, eller i alla fall ett svenskt varumärke. Bara det gör den värd någon extra tusenlapp. Sen att det inte är en mekanisk klocka är lite tråkigt men något som jag kan leva med! :)
 

Gripenbro.se

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tycker det är väldigt mycket klocka för 9000:- och jäkligt snygg :)
Och 9000:- tror jag är ett ganska bra rikt pris på dessa nu med tanke på hur priset ligger på Blocket & Tradera
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja jag får helt enkelt se hur många som ger sig in i striden efter klockan. Annars gäller det att ha is i magen tills nästa tillfälle dyker upp. Men planen är nog att hålla mig runt 9k när jag budar :)

Ingen som har någon koll på hur många av dessa ur som S&S gav ut i samband med VW-kampanjen? Hade också varit intressant att veta om kampanjen fortfarande pågår eller om något ur inte blivit "sålt"/utdelat ännu!
 

Galaxy

Rolex
Ingen som har någon koll på hur många av dessa ur som S&S gav ut i samband med VW-kampanjen? Hade också varit intressant att veta om kampanjen fortfarande pågår eller om något ur inte blivit "sålt"/utdelat ännu!

Jag har hört ett par hundra om jag inte minns fel, men är som sagt inte alls säker. Någon annan får gärna bekräfta eller dementera. :)
 

Emil

Cartier
den faller inte mig i smaken, för 8-10" får du en begagnad omega eller breitling istället. säkra kort och lätta att sälja om man nu tröttnar!
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kommer det upp någon för runt 8k så köper en... Cool sommar klocka! :)

Mvh
Micke
 

SSL

Audemars
Rätt ball design ändå. Jag hade behållt den om jag fått den via bilköp. Men tycker fortf detta sänker SS som varumärke. 25k-klocka är helt plötsligt en 8-10k-klocka.

Men till er som är sugna på köp; ha is i magen. Tror fan inte 6k är totalt omöjligt av nån som bara snabbt vill "ge bort" den.
 

CLT

Rolex
8000:- skulle jag kunna tänka mig att betala. Då är det inget att fundera över om man är sugen. Dom här på blocket som tror att dom ska kunna få +15 för dom kommer nog få det svårt att sälja... Men om man vill vänta lite så kommer det nog dyka upp flera och kanske billigare, is i magen bara!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Har sneglat på denna ett tag, cool var ordet.
Är det VW-handlare lokalt eller riksomfattande som kör kampanjen med SS& passat?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Men till er som är sugna på köp; ha is i magen. Tror fan inte 6k är totalt omöjligt av nån som bara snabbt vill "ge bort" den.

Finns det ett par hundra klockor ute så jag kan tänka mig att de trillar ut om något år igen bättre begagnade. Då kommer prisbilden troligen se helt annorlunda ut, frågan är dock när priset slår i botten. 6k är kanske något att rikta in sig efter, men då gör man ett kap och 8k som många skriver verkar mer rimligt för tillfället.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Pratade med SS precis och de meddelade att garantin på klockan är personlig! Dvs, gäller endast för personen som har köpt klockan.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
För 8k hade jag lätt köpt en, snabba pengar för någon som har fått klockan med bilköp men som inte vill ha den :p
 

Edblad

Breitling
Pratade med SS precis och de meddelade att garantin på klockan är personlig! Dvs, gäller endast för personen som har köpt klockan.

Det där är nåt som vissa försöker med. Det är inte förenligt med svensk lag att säga så. Garanti är nåt som följer med produkten. Reklamationsrätt är dock något som gäller mellan säljare (företag) och köpare. Om något säljs mellan privatpersoner så försvinner alltså reklamationsrätten, men garantin kan bara försvinna genom att garantitiden går ut.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det där är nåt som vissa försöker med. Det är inte förenligt med svensk lag att säga så. Garanti är nåt som följer med produkten. Reklamationsrätt är dock något som gäller mellan säljare (företag) och köpare. Om något säljs mellan privatpersoner så försvinner alltså reklamationsrätten, men garantin kan bara försvinna genom att garantitiden går ut.


Fast rent tekniskt…om vi ska vara petiga, har man verkligen köpt klockan om man fått den på köpet när man köpt en bil? Givet att man faktiskt fått klockan (som gåva eller motsvarande) och alltså inte köpt den, så bör det väl vare sig finnas reklamationsrätt eller rätt till garanti?
 

djanbin

Omega
Det där är nåt som vissa försöker med. Det är inte förenligt med svensk lag att säga så. Garanti är nåt som följer med produkten. Reklamationsrätt är dock något som gäller mellan säljare (företag) och köpare. Om något säljs mellan privatpersoner så försvinner alltså reklamationsrätten, men garantin kan bara försvinna genom att garantitiden går ut.


Gäller det även när klockan följer med "på köpet"? Och kan man hävda att bilen/klockan hör ihop t ex och därmed kringgå lagen?
 

DrDre

Patek
Denke har kanske en poäng. Gäller lagstiftning för något man fått som gåva? Nu handlar det ju iofs inte om en ren gåva då det förutsätter att man köper en VW, men ändå, det är kanske inte samma sak som att man köpt klockan och där köpeskilling etc är tydligt identifierad?
 
Topp