• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sjöö Sandström UTC Skydiver Black Night

vonhall

Rolex
Tack för en trevlig recension! Har funderat en hel del på en Skydiver så recensionen var väldigt välkommen. Att du lagt ned lite tid på videon gjorde den än mer intressant :)
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Kul att se din recension :)
Det finns inte så mycket material om SjööS på Youtube.
Tackar, kul att det uppskattas. Det har du rätt i, det finns inte värst mycket videos på Youtube när det kommer till Sjöö Sandström.
Tack för en trevlig recension! Har funderat en hel del på en Skydiver så recensionen var väldigt välkommen. Att du lagt ned lite tid på videon gjorde den än mer intressant :)
Tack så mycket :) Den är något stor men annars är det en riktigt trevlig klocka. Helt klart värt att testa.
 

Viggo Smith

Breitling
Stort tack för en nyanserad recension. Som tidigare nämnt så är det väldigt svårt att hitta material om Sjöö Sandström, tyckte du ringade in det mesta.
Vad skulle du rekommendera, gummi eller läder?
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack för titten @WilliamA :) Roligt att du lägger ner tid på att göra recensioner, och att dom så blir snygga! Kanske borde du ha en "redaktör" som ser dom innan du postar så du får till detaljerna, tänkte bla på att du sa "DLC or PVD coated" och "my favorite, I think it´s called Royal Capital"... Konstruktiv kritik hoppas jag. Åter igen, tack för att du lägger ner tiden :)
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Stort tack för en nyanserad recension. Som tidigare nämnt så är det väldigt svårt att hitta material om Sjöö Sandström, tyckte du ringade in det mesta.
Vad skulle du rekommendera, gummi eller läder?

//V
Tack så mycket, kul att du kollade! :)
Jag skulle säga läder. Tycker det är överlag snyggare, men om du ska bada med klockan är ju gummi såklart att föredra.
Tack för titten @WilliamA :) Roligt att du lägger ner tid på att göra recensioner, och att dom så blir snygga! Kanske borde du ha en "redaktör" som ser dom innan du postar så du får till detaljerna, tänkte bla på att du sa "DLC or PVD coated" och "my favorite, I think it´s called Royal Capital"... Konstruktiv kritik hoppas jag. Åter igen, tack för att du lägger ner tiden :)
Tack för din kommentar och dina förslag till förbättringar :)
 

Kamp

Omega
Vet ej om jag hörde fel men lät som du sa att den kostar ”twenty thousand dollars” istället för ”twenty thousand swedish crowns” / ”two thousand dollars”. Allt som allt gillade jag recensionen!
 

Raz

Omega
Tack för en bra recension. Gjorde köpet enklare, bonus var videon som gav extra info och djup.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Vet ej om jag hörde fel men lät som du sa att den kostar ”twenty thousand dollars” istället för ”twenty thousand swedish crowns” / ”two thousand dollars”. Allt som allt gillade jag recensionen!
Eller ännu hellre då ”Swedish krona”, som väl är den officiella beteckningen.
 

salmen

Omega
Tack för recensionen! Har varit så sugen på den klocka ett tag och nu måste jag köpa en helt klart!
 

Fredlindgren

Breitling
Bra recension! Är ute efter en ny klocka då min Aquaracer behöver ett komplement. Skydiver black night är helt klart ett alternativ men jag velar lite pga qwartz (precis som du är inne på i videon). Har kikat runt lite efter "stealth-klockor" men det är endast denna som känns som real deal. Christopher Ward med sin C60 Abyss är närmast till hands efter Skydivern. Verkar vara (som jag förstått det) hyfsat prisvärd, men den faller lite pga semi-okänt märke (kanske fel av mig, men det är min uppfattning).

Har du något annat tips på "stealth-klockor"?
 

CalleH

Breitling
Bra recension! Är ute efter en ny klocka då min Aquaracer behöver ett komplement. Skydiver black night är helt klart ett alternativ men jag velar lite pga qwartz (precis som du är inne på i videon). Har kikat runt lite efter "stealth-klockor" men det är endast denna som känns som real deal. Christopher Ward med sin C60 Abyss är närmast till hands efter Skydivern. Verkar vara (som jag förstått det) hyfsat prisvärd, men den faller lite pga semi-okänt märke (kanske fel av mig, men det är min uppfattning).

Har du något annat tips på "stealth-klockor"?


Kollat in Breitling Cockpit B50 eller Aerospace? Visserligen quartz men jäklar vad fräna dom är!
 

Fredlindgren

Breitling
Kollat in Breitling Cockpit B50 eller Aerospace? Visserligen quartz men jäklar vad fräna dom är!

Verkligen! De är dock lite utanför min price-range just nu. Letar klocka runt 20 tkr (+/- 5 tkr-ish). Jobbar mig sakteliga framåt. Köpte en Tissot PRS 200 (quartz) 2015, en Tag Heuer Aquaracer 2017 och nu är det dags för en ny känner jag. Sneglar dels på SS UTC Skydiver (black night) och dels på Oris Aquis men även på Christopher Ward C60 Abyss (även om jag är lite tvek på den faktiskt). Får se. Men mitt "stora mål" är riktat mot Omega Planet Ocean (215.32.44.21.01.001). Men den är några år bort om jag ska vara ärlig.
 

CalleH

Breitling
Verkligen! De är dock lite utanför min price-range just nu. Letar klocka runt 20 tkr (+/- 5 tkr-ish). Jobbar mig sakteliga framåt. Köpte en Tissot PRS 200 (quartz) 2015, en Tag Heuer Aquaracer 2017 och nu är det dags för en ny känner jag. Sneglar dels på SS UTC Skydiver (black night) och dels på Oris Aquis men även på Christopher Ward C60 Abyss (även om jag är lite tvek på den faktiskt). Får se. Men mitt "stora mål" är riktat mot Omega Planet Ocean (215.32.44.21.01.001). Men den är några år bort om jag ska vara ärlig.
Låter ju som om du har planen klar! Härligt med lite mål o trevligt o prova lite olika på vägen ss och oris är ju föfbenat läckra båda två.. Du hinner kansle testa båda innan du har omegan på armen ☺
 

KJ WINTHER

Breitling
Köpte för ca 3 år sedan en Christopher Ward Trident GMT - och blev överraskad av hur solid den var! Mycket bra länk (med mm-anpassning), vass bezel och kan inte göra någon riktigt skillnad på den och min Omega Seamaster - som kostar typ 3 gånger så mycket om inte mer. Så tänk inte bort CW!
 

Fredlindgren

Breitling
Köpte för ca 3 år sedan en Christopher Ward Trident GMT - och blev överraskad av hur solid den var! Mycket bra länk (med mm-anpassning), vass bezel och kan inte göra någon riktigt skillnad på den och min Omega Seamaster - som kostar typ 3 gånger så mycket om inte mer. Så tänk inte bort CW!
Ah, just det. Ja, jag har sett lite recensioner om CW också och de får ju ofta fina betyg. Nä jag kanske ska ha "kvar den" i loopen en stund till..
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Verkligen! De är dock lite utanför min price-range just nu. Letar klocka runt 20 tkr (+/- 5 tkr-ish). Jobbar mig sakteliga framåt. Köpte en Tissot PRS 200 (quartz) 2015, en Tag Heuer Aquaracer 2017 och nu är det dags för en ny känner jag. Sneglar dels på SS UTC Skydiver (black night) och dels på Oris Aquis men även på Christopher Ward C60 Abyss (även om jag är lite tvek på den faktiskt). Får se. Men mitt "stora mål" är riktat mot Omega Planet Ocean (215.32.44.21.01.001). Men den är några år bort om jag ska vara ärlig.
Fina alternativ allihopa du har listat där. Har själv haft en SS Skydiver Black Night och en Oris, men då en Divers 65. Av de två så tyckte jag mer om Oris. Men om det är en ”stealth-klocka” du är ute efter så kommer inte Skydivern göra dig besviken:)
 
Topp