• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sjöö Sandström UTC Skydiver Flygvapnet

Pris
20000
Returpolicy
Självklart inom tre dagar och på din bekostnad. Träffas vi f2f så känns det överflödigt med tre dagar eftersom du på plats granskar klockan.
Bilder Skickat
  1. Ja
(Sänker priset med -5000:- pga annat på ingång! )

Som alla vet så använder Försvarsmakten Sjöö Sandström UTC Skydiver.

Det finns en civil variant som på klockans baksida har en krona som märkning

Det finns oxå den militära varianten som har flygvapnets fina logga på baksidan av klockan samt en militär beteckning M3440-506010
( den finns alltså bara hos Försvarsmakten flygvapnet som statligt materiel och säljs inte och får inte säljas eftersom den tillhör staten)

MEN
Denna variant har flygvapnets logga , men saknar M nummer och har inte ägts av försvarsmakten.
Så den är ok att sälja, och är självklart mycket ovanlig.
Jag har hört ett rykte om att några klockor från sjöö Sandström skall ha råkat sålts med felaktig baksida innan misstaget upptäcktes och man stoppade försäljningen och bytte baklocken till den civila marknaden.

Är du militärt nördigt intresserad av denna klocka så hör av dig bara, här kommer bilder , men jag kan ta bättre om du vill, säg bara till!

Klockan är i jättebra skick och utan synliga repor och fullset med inner och ytterbox och stämplad bok från sjöö Sandström Stockholm.

Jag önskade 25 000:- men nu har jag sänkt till 20 000:- (har annat kul på ingång😄)

IMG_2460.jpeg

IMG_2462.jpeg

IMG_2461.jpeg
IMG_2463.jpeg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp