• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sundell

Breitling
Fick min första Sjöö igår och känns riktigt bra Är det någon som vet vart man kan få tag i ett läderarmband eller liknande till den?
9E3748B4-786D-4253-8E3E-AFD880ECB464.jpeg
94172DD6-040A-41E7-8E44-6A211FEFFA59.jpeg
 

hejdennis

Breitling
Hej KS!
Har fått upp ögonen för Sjöö Sandström och i synnerhet Royal Steel Classic. Kan dock inte besluta mig för 36 eller 41 mm, med läder eller länk (lutar åt läder).

Vad är forumets åsikt? Någon med goda/onda erfarenheter av modellen? Någon som kanske kan bjyssa på lite trevliga kombinationer med olika band?

Även nyfiken på vart man kan vända sig för att köpa en SS-länk i efterhand? I det fall jag köper en på läder och därefter vill komplettera med länk.

Tack på förhand.
Mvh Dennis
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Hej KS!
Har fått upp ögonen för Sjöö Sandström och i synnerhet Royal Steel Classic. Kan dock inte besluta mig för 36 eller 41 mm, med läder eller länk (lutar åt läder).

Vad är forumets åsikt? Någon med goda/onda erfarenheter av modellen? Någon som kanske kan bjyssa på lite trevliga kombinationer med olika band?

Även nyfiken på vart man kan vända sig för att köpa en SS-länk i efterhand? I det fall jag köper en på läder och därefter vill komplettera med länk.

Tack på förhand.
Mvh Dennis
Äger ingen men har testat 41:an på länk och om jag köper en blir det definitivt 36:an. Passar mig bättre och jag tycker den är snyggare. Tycker du ska köpa med länk (kanske kan du få läder på köpet?)... Angående "trevliga kombinationer" är det väl bara att bläddra i den här fantastiska tråden... Någon mer kunnig kommer säkert svara dig. Trevlig helg!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hej KS!
Har fått upp ögonen för Sjöö Sandström och i synnerhet Royal Steel Classic. Kan dock inte besluta mig för 36 eller 41 mm, med läder eller länk (lutar åt läder).

Vad är forumets åsikt? Någon med goda/onda erfarenheter av modellen? Någon som kanske kan bjyssa på lite trevliga kombinationer med olika band?

Även nyfiken på vart man kan vända sig för att köpa en SS-länk i efterhand? I det fall jag köper en på läder och därefter vill komplettera med länk.

Tack på förhand.
Mvh Dennis

Har tyvärr ingen input angående storlek, men håller helt med @IlGattopardo angående att det är klart bättre att köpa med länk på en gång och antingen förhandla till sig ett läder, (vilket det absolut finns utrymme för), eller köpa läder senare. Prisskillnaden i listpris är ca 4´och om jag inte minns helt fel är listpris att köpa länk separat 5,5´-6´någonstans.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sugen på tavelbyte till sommaren lite svårt att bestämma färg bara ⏱ lite hjälp med färgval skulle uppskattas

Själv funderar jag på att byta till den här blå till i sommar. Har den helblå/platinablå/sunburst i nu men tycker inte att den är så somrig.
Det är svårt att se på bilderna, men den är något tonad och är en smula ljusare i mot mitten av tavlan.

IMG_20170128_095609.jpg

IMG_20170203_093746.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den är inte dum men orange och gul är nästan farligt snygga sommartid . :)

Jag hade i min oreanga förra hösten...det var en riktigt bra tidpunkt för den. Har du förresten haft i din kolfibertavla någon gång? Jag var på gång att byta till den, men den lilla metallringen runt subsekunden satt löst så det blev att den åkte tillbaka i lådan och ska till Robert på Tidlösa Ur för reparation.
 

Hawk100

Rolex
Sugen på tavelbyte till sommaren lite svårt att bestämma färg bara ⏱ lite hjälp med färgval skulle uppskattas
Kul att se att Clark K fått lite konkurrens! Dessutom ett par tavlor som han jagat länge!!!! ;)
När det gäller tips på sommartalade så finns det ju bara en som är helrätt!!! Men tyvärr verkar du ju sakna den......
Vilken jag menar????
Den rosa så klart!!! Överlägsen sommarfärg enligt min åsikt.......:D
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor

Hawk100

Rolex
Lånar ditt inlägg lite. :)

Sprang på den här efter att ha kikat på Landsorten:
https://www.nymansur.com/sortiment/...o/sjaa-sandstram-royal-steel-lady-chronograph
Hur bärs ”mansvarianten” av chronon? Jag har ganska smala handleder (~17 cm) och får för mig att 35mm skulle passa bättre än 42mm. Någon som har input?
0C70F684-DA17-4165-B7C3-4EC1DE85518E.jpeg
Viktigt att notera är att den har quartz-verk!
(Inget fel med quartz eller om det ska stavas kvarts, men vill man ha en automat så är damvarianterna hos Sjöö inte rätt val.)
 

Hawk100

Rolex
Lånar ditt inlägg lite. :)

Sprang på den här efter att ha kikat på Landsorten:
https://www.nymansur.com/sortiment/...o/sjaa-sandstram-royal-steel-lady-chronograph
Hur bärs ”mansvarianten” av chronon? Jag har ganska smala handleder (~17 cm) och får för mig att 35mm skulle passa bättre än 42mm. Någon som har input?
0C70F684-DA17-4165-B7C3-4EC1DE85518E.jpeg
Jag har ett par varianter av 42-mm chronon och tycker den sitter kanon, både på länk o läder. Men trenden börjar ju gå mot mindre ur....
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Lånar ditt inlägg lite. :)

Sprang på den här efter att ha kikat på Landsorten:
https://www.nymansur.com/sortiment/...o/sjaa-sandstram-royal-steel-lady-chronograph
Hur bärs ”mansvarianten” av chronon? Jag har ganska smala handleder (~17 cm) och får för mig att 35mm skulle passa bättre än 42mm. Någon som har input?
0C70F684-DA17-4165-B7C3-4EC1DE85518E.jpeg

Jag tycker att den upplevs som lite mindre än 42mm, kanske pga. lite kortare bandhorn. Jag har visserligen tjockare handleder än 17cm.
Man ska inte alltid följa strömmen/vad som är populärt just nu, det brukar vända. Bara man trivs, varav mitt råd prova den.
Bjuder på en bild på min 42mm

15262364751051828260114101198594.jpg
 
Topp