• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

bara för att jävlas :rolleyes::p
20180224_130449.jpg

Har precis blivit med Chronolink igen och är lite sugen på att byta färg på urtavlan. Någon som vet vad en ny tavla kostar inkl montering. Finns det i lager hos AD?

Har precis blivit med Chronolink igen och är lite sugen på att byta färg på urtavlan. Någon som vet vad en ny tavla kostar inkl montering. Finns det i lager hos AD?

Kul och grattis :) Ser fram mot många bilder! Sjöö själva säljer svart, vit och silver men jag har tyvärr ingen aning om vad de kostar. Gissar att du även kan köpa trion från AD. Nu var det ett tag sedan så jag vet inte om den finns kvar, men Magnussons Ur hade en orange tavla till salu tidigare. Har tipsat om den några gånger i tråden när folk har frågat om tavlor, ås det är möjligt att den är såld. Men det är en riktigt grym hösttavla så det kan ju vara värt ett samtal :)

Vad har alla för känslor kring SS nya samarbete?

Jag tror att man generellt försöker hitta samarbeten som ger mest exponering per investerad krona. När man ser priserna på vad det kostar att vara med på Basel så förstår jag att man söker andra vägar även om det hade varit roligt att se den samlade klock-pressens reaktioner på nya släpp.

Jag kan väl säga så mycket att jag föredrar Sjöös samarbeten med olika idrottsevenemang, inklusive e-sporten, framför deras medverkan på Care of Carl om man ska se det ur ett varumärkesperspektiv. Skulle det vara så att HeatoN fyller ut sin vassa samling med en Sjöö så skulle det vara en fin skalp.

Sen så tror jag att oavsett hur stor man blir och hur mycket planer och strategier man sysselsätter sig med på huvudkontoret så bör man ha en fot kvar bland entusiasterna. Ett bra exempel på det är Panerai och om man läser @azcii 's inlägg om resan till Panerai är det glädjande att de inte bara följer sociala medier utan även tar hänsyn till vad som diskuteras. Jag förstår att det finns begränsat med tid, men man ska inte underskatta fotfolkets betydelse för ett varumärkes rykte och image.

Senast ändrad:
Hallå där alla kunniga,

Jag har precis lagt vantarna på en Sjöö Sandström Royal Steel 37mm, levererad 2007 enligt serienummer. Är det någon som har koll på hur man ska ställa in windern? Tänker på TPD och rotation.

Tack på förhand!

Tillbaka
Topp