Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va, 36 mm!? Nej, originalet är väl 37 mm?! Nu måste jag hem och mäta min. Och den RS som kom efter de första limiterade 1000 st var väl också 37mm, eller?Tack för de fina kommentarerna!
Första modellens korrekta namn är Series1 Automatic. Den är 36mm med 20mm lugholes.
![]()
Tror att den var 37Va, 36 mm!? Nej, originalet är väl 37 mm?! Nu måste jag hem och mäta min. Och den RS som kom efter de första limiterade 1000 st var väl också 37mm, eller?
![]()
Blir lätt så i den här hobbyn, vad ska inhandlas?Kommer nog låta denna ståtliga pjäs få vandra vidare inom kort....livet går vidare.
![]()
Nädu.. Fullpris, men de förstår jag då de va ganska bra förfågan på dom och bara 30 ex.. samt med tanke på version 1 försvann direkt så.Blir lätt så i den här hobbyn, vad ska inhandlas?
Hopps du köpte rc:n kraftigt rabatterat trots att den är vansinnigt vacker verkar dom inte springa iväg.
Den är 16mm tjock och 57mm lugg till lugg om jag intensiv missminner mig totaltNågon som vet tjockleken samt lug-to-lug måttet på Skydivern?![]()
Tack!Den är 16mm tjock och 57mm lugg till lugg om jag intensiv missminner mig totalt![]()
Någon som har en bild på Tavlan oxå?
![]()
Ingen koll på finishen men kan rapportera att det nya verket går utmärkt. Håller sig på ca +3sek dygn.några fler som fått sina verk utbytta?
Tänkte om finishen har blivit bättre
Ingen koll på finishen men kan rapportera att det nya verket går utmärkt. Håller sig på ca +3sek dygn.
hur länge var den borta?Jag hämta ut nin worldtimer för två dagar sedan. Här är en bild på nya verket, inte lika snyggt som det gamla men de går bättre
Jaaa!Jag har sett den så jag kan handmåla en bild om du vill![]()
Ca 5 veckor. Men den som väntar på något gott, väntar alltid förlängehur länge var den borta?
Ser likadant ut som mitt, tror jag. Men på din klocka syns mer av verket.Jag hämta ut nin worldtimer för två dagar sedan. Här är en bild på nya verket, inte lika snyggt som det gamla men de går bättre
Tror det var nån gång i våras de började byta ut verken, problemen var att den kunde stanna helt random trots att den var fullt uppdragenNär slutade man med de verken som det har varit problem med, någon som vet? Och vad är det som strulat?
Ja när det gäller klockor så är väntan olidlig.Ca 5 veckor. Men den som väntar på något gott, väntar alltid förlänge
Aha ok! Jag har en på ingång som är uttagen i juni (edit: juli var det visst till och med). Förhoppningsvis är det nya urverket dåTror det var nån gång i våras de började byta ut verken, problemen var att den kunde stanna helt random trots att den var fullt uppdragen
Uttagen från AD?Aha ok! Jag har en på ingång som är uttagen i juni. Förhoppningsvis är det nya urverket då![]()
Ja precis, slutet av juli var det visst till och med såg jag nu. Aja det märks när den anländerUttagen från AD?
Tveksamt om de fått i det nya redan då men allt är möjligt
Två veckor? Det är glädjesiffror.Ja när det gäller klockor så är väntan olidlig.
Jag fick höra två veckor från det de får in den till sig, låter ju onekligen bra
Jo det kändes som det, men det var vad de själva saTvå veckor? Det är glädjesiffror.
13/9 fick jag mail om kostnadsförslag och åtgärd, skall vara klar 15/10 enligt prognos. Går på garantin så klart.