• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Sjöö, så jäkla skön klocka! :)
6AF9F966-00DB-4B0B-8D9D-C1E5ADB98E52.jpeg

En RC ligger helt klart på listan av klockor som ska inhandlas.
Mvh
Micke

Den gula tavlan är mysig :) Upplever du också att den skiftar rejält i färg? Från ljus citrongul till en mörkare ton.

Vilken ruskigt bra klocka den grå RC:n är! Sprang på @Geparden av en slump hos Erikson, och utöver trevligt surr fick jag även nöjet att prova klockan. Ligger otroligt fint på armen och kombon med sailcloth är inget annat än en fullträff. Glömde ta kort på baksidan som ju är lika bra som framsidan.

IMG_20181004_151022.jpg
Mycket trevligt att träffas!
Jag kompletterar åt dig,
1CAF872C-6148-4B5B-BC81-53ECD8855337.jpeg

Vilken ruskigt bra klocka den grå RC:n är! Sprang på @Geparden av en slump hos Erikson, och utöver trevligt surr fick jag även nöjet att prova klockan. Ligger otroligt fint på armen och kombon med sailcloth är inget annat än en fullträff. Glömde ta kort på baksidan som ju är lika bra som framsidan.

IMG_20181004_151022.jpg
Inte bara Vacker som få.. Tuff sportig och sist, men inte minst.. Mycket prisvärd!

Alltså, nu har RC suttit nästan konstant på handleden sen den kom i torsdags vilket är ovanligt för mig om jag inte är tvingad. Väldigt lätt klocka att plocka upp på morgonen.
Trodde faktiskt den bara skulle testas och få passera vidare men SS har på riktigt prickat in mycket jag tycks gilla här.
2EA9A966-9B2C-4B9F-9499-E6F8F851AD62.jpeg

Någon här som vet vad en uppfräschning av boetten ev. går loss på? Den inbjuder ju till dagligt bruk vilket kommer medföra en del skador.

Svaret jag fick från Sjöö Sandström:

En komplett genomgång kostar 8250kr
Polering kostar 1850 och då måste man göra en täthetsservice om man inte gör en komplett genomgång då.
Täthetsservice kostar 3870kr
Så täthetsservice + polering = 5720kr
Komplett genomgång + polering = 10100kr

Polering kostar 1850 och då måste man göra en täthetsservice om man inte gör en komplett genomgång då.
Polering ingår väl i fullservice?

10100 låter helt orimligt

Stort tack för den infon! Då har jag något att förhålla mig till.

Ouch!!!! :nailbiting:
Det var svettigt!! Nu blev jag betydligt mindre sugen på en RC när jag fyller jämnt nästa gång..... :dead:

Jag är lite sugen på en Worldtimer 41. Alla hyllar gummit, jag ogillar gummi. Hur är länken? Att jag tycker den är snygg är en sak men hur känns länken under en hel dag? Hur är kvalitetskänslan i den? Hur bekväm är den att ha på sig en längre stund? Är låset bra? Mikrojustering?

"Tacksam för svar"

Jag är lite sugen på en Worldtimer 41. Alla hyllar gummit, jag ogillar gummi. Hur är länken? Att jag tycker den är snygg är en sak men hur känns länken under en hel dag? Hur är kvalitetskänslan i den? Hur bekväm är den att ha på sig en längre stund? Är låset bra? Mikrojustering?

"Tacksam för svar"
Kan bara tala för mig själv, länken upplever jag riktigt kvalitativ och bekväm.

Låset är stabilt men nån mikrojustering finns inte

Tack @sjökvist! Jag tycker det där med länkar är svårt, vissa sitter helt enkelt inte bra på min handled. Jag använder nästan uteslutande länk och nato men jag har svårt att se Worldtimern på nato. Någon kanske sitter på bilder?

Jag gillar också länken skarp! Det dolda låset är grymt! Första dagarna känns det lite lurigt men sedan är det grymt solitt! Jag älskar att man inte ser var länken är delad och med halvlänk så kan man få bra passform även utan mikrojustering....

• Like
Reactions: NRE
Jag gillar också länken skarp! Det dolda låset är grymt! Första dagarna känns det lite lurigt men sedan är det grymt solitt! Jag älskar att man inte ser var länken är delad och med halvlänk så kan man få bra passform även utan mikrojustering....
Så det finns halvlänkar! Ingår det eller måste man beställa?

Enda kruxet var innan man hade fått full koll på hur låset funkade, snyggare lås får man leta efter

Tillbaka
Topp