Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu får du tänka på att jag är nybörjare i den här tråden. Vad innebär chronolink-låda?Jag hoppas att jag får hem min Chronolink-låda från Kaplans snart. Det är dags att tråden får lite ny fart![]()
Haha, om det inte är lådan som klockan levererades i så undrar jag ocksåNu får du tänka på att jag är nybörjare i den här tråden. Vad innebär chronolink-låda?![]()
Nu får du tänka på att jag är nybörjare i den här tråden. Vad innebär chronolink-låda?![]()
@Clark Kent har en imponerande samling tavlor till chronolink som varit/är hos kaplans på värdering, gissar att det är vad som menas. Står längre bak i trådenHaha, om det inte är lådan som klockan levererades i så undrar jag också![]()
Fenomenalt!!
Klockporr på hög nivå. Vem blir inte sugen på en Chronolink när man ser den här bilden?!
Klockporr på hög nivå. Vem blir inte sugen på en Chronolink när man ser den här bilden?!
Den borde ju snarare heta Chronolinkväska!!Nu får du tänka på att jag är nybörjare i den här tråden. Vad innebär chronolink-låda?![]()
Byter du tavlorna själv?Alla borde ha en ChronolinkOm den inte kommit tillbaka innan november är slut så åker jag och hämtar den i alla fall. Vill hinna sätta i den röda tavlan till i jul.
Byter du tavlorna själv?![]()
Haha, samma här, pillar aldrig med klockorna, bara bandbytenNej, jag har en bra kontakt som ordnar det åt mig. Det är möjligt att det skulle kunna gå att göra på egen hand, men jag har inte läggningen att vara begåvad med pill och finlir så för klockans skull är det bättre att jag avstår![]()
Haha, samma här, pillar aldrig med klockorna, bara bandbyten![]()
Snyggt! Kommer se grymt bra ut!Längtar till julen
![]()
När ni servar era klockor, lämnar ni alltid till Sjöö sandström då eller kör ni andra urmakare. Jag menar, i tex en S1 sitter det väl ett 2824 verk ..
Du har det bra duJag ska lämna in min på service nästa år och kommer lämna till Robert på Tidlösa Ur utanför Uppsala. Han har servat två av mina vintage Sinn med väldigt gott resultat samt att han är certifierad att serva Sjöö Sandström. Hittar man en bra uris som man litar på ska det mycket till att skicka någon annanstans![]()
Fick för mig att @Margarinkungen hade en på gång, men jag kanske bara drömde det....Ingen här som köpt 25:års jubilaren?
Rydbergs ur har 20% off nu på black friday vilket innebär 15k för en helt ny om de skulle vara något, vet att Erikssons urhandel även hade 20% off på förra årets black friday.När någon här får rumpan ur och svarar på min köpesannons blir det också mer fart i tråden. Så, du som har en Classic 36 med MOP eller svart tavla kan ta det med mig direkt!![]()
Tack för tipsen! Hade tänkt komma undan lite billigare med en begagnad, men om alla jävlar ska sitta och ruva på sina kanske jag inte har något val.Rydbergs ur har 20% off nu på black friday vilket innebär 15k för en helt ny om de skulle vara något, vet att Erikssons urhandel även hade 20% off på förra årets black friday.
https://www.rydbergsur.se/sv/artiklar/sjoo-sandstrom-royal-steel-classic-2.html
Såg en tidig sjöö S1a på tratten med guldbaksida.
Någon som vet något om detta? Vilka fick guldbaksida?
https://www.tradera.com/item/190121...?itm_source=vip&itm_medium=more-from-category
Men de gjorde det från början? Det är ingen efterkonstruktion nån har roat sig med?Jag såg den där och blev lite konfunderad. Snacka om stealth wealthVerkar vara en Sjöö-gimmick att sätta dyrgriparna på baksidan. de har ju gjort likadant med white- och black diamond. Det går förresten en white diamond på Kaplans 1/12.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3493/vara/1497141
Men de gjorde det från början? Det är ingen efterkonstruktion nån har roat sig med?