![]()
Just do it
Vänligen,
Martin
Haha...jäklar vad du är grym!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Just do it
Vänligen,
Martin
Visst hade du väl börjat surra med någon juvelerare om det???Haha...jäklar vad du är grym!!!Stort tack och nu blev jag övertygad om att det är rätt väg att gå.
Det där fixar Hedens Guld lätt![]()
Just do it
Vänligen,
Martin
Visst hade du väl börjat surra med någon juvelerare om det???
![]()
Just do it
Vänligen,
Martin
Förlåt att jag frågar, men är det möjligt att photoshoppa in den på armen?Om det skulle vara möjligt så har jag klockan till vänster om knölen.
![]()
Problem, bilden på klockan är fotad med mörk bakgrund (tom svårt att se konturen på klockan när jag klippte bort bakgrunden) och bilden på din handled är i vanligt ljus. Så det matchar inte riktigt...Samt vinkeln på klockan inte stämmer överens med din arm.
Nog med ursäkter..eller vänta en till..jag var osäker på storleken på klockan och körde lite på känn. Men men, här kommer en bild jag är allt annat än nöjd med men förhoppningsvis kan du sitta en 4-5m ifrån datorn och kisa med ögonen och få en uppfattning hur det skulle kunna se ut
![]()
Vänligen,
Martin
Blir det inte betydligt enklare att "photoshopa" om du tar ett ws @Clark Kent så är det bara att lägga till blinget?Problem, bilden på klockan är fotad med mörk bakgrund (tom svårt att se konturen på klockan när jag klippte bort bakgrunden) och bilden på din handled är i vanligt ljus. Så det matchar inte riktigt...Samt vinkeln på klockan inte stämmer överens med din arm.
Nog med ursäkter..eller vänta en till..jag var osäker på storleken på klockan och körde lite på känn. Men men, här kommer en bild jag är allt annat än nöjd med men förhoppningsvis kan du sitta en 4-5m ifrån datorn och kisa med ögonen och få en uppfattning hur det skulle kunna se ut
![]()
Vänligen,
Martin
Blir det inte betydligt enklare att "photoshopa" om du tar ett ws @Clark Kent så är det bara att lägga till blinget?![]()
Det hade gått om inte klockan var nere hos Kaplans för värdering. Men en bra idéJag kanske kan få återkomma i ämnet @Martin. ?
Ska förresten se om jag har någon bra bild liggande.
Absolut. Levererar du en bra bild med schysst ljus samt information om vad du vill ha ändrat så lovar jag att ta mig lite tid och photoshopa en bra bild. Med motkravet att ifall det ser bra ut är detta ett projekt för 2019 och inte "....inte ens är med på programmet under nästa år"
Vänligen,
Martin
Den bilden är perfekt!Jag vet inte om den här bilden kanske kan vara något? Jag kan garantera att jag kommer maila resultatet till Hedéns omedelbart och fråga vad det kostar och om de kan ta sig an detBlev riktigt peppad nu.
EDIT: Garanterat ett 2019-projekt
![]()
Den bilden är perfekt!
Så jag förstår, du vill likt den bilden jag postade tidigare ha baugette diamanter (man lär sig ett nytt ord varje dag) som index. På min första bild var dessa större än de på klockan, vill du helst ha motsvarande storlek som de på klockan eller större/mindre? Andra önskemål när vi ändå är igång?
Vänligen,
Martin
Nu måste du bara få till en CL-boett i platina också @Clark Kent![]()
Ha, jag tror knappast att det räcker, men jag är säker på att vi kan ha en forumsinsamling bara för detta ändamål!Haha, jag måste bara pantsätta radhuset först![]()
Helst att de är lika stora som index på klockan och att de håller samma form, dvs raka i basen och spetsiga längst in mot centrum. Egentligen är jag inte ås förtjust i lumen på visarna, men det finns tyvärr inga helt i stål att byta till, och det tror jag blir ett för krånglig projekt så det räcker finfint med indexenTackar ödmjukast!
Ha, jag tror knappast att det räcker, men jag är säker på att vi kan ha en forumsinsamling bara för detta ändamål!![]()
![]()
Ungefär så...
Vänligen,
Martin
Jäklar vad porrigt det blev i den här tråden då![]()
Jävulskt läckertAlltså, det kommer ju bli riktigt, riktigt snyggt! Stort tack för hjälpen. Jag ska ta upp ditt tips @DonaldCliff och maila Hedéns.
Jag kanske får ett PM snart med erbjudande att köpa tavlan för 10 papp
Vi får väl se om den dyker upp på forumet. Till syvende och sist är jag ändå glad för att någon som förhoppningsvis kommer hålla ihop tavla och klocka ropade hem den.
![]()
Någon som sitter på en extra halvlänk till gamla länken?
Nu är ju jag kvinna (dock ingen rosa "gulli-gulltjej"), men tyckte den var cool
![]()
Någon som sitter på en extra halvlänk till gamla länken?
Tänker att jag ska (som du skrev tidigare) försöka hålla ihop klockan med tavlan. Finns ju lite dokumentation på den så det bör ju hänga ihop. Men om den går iväg så lovar jag att du blir först att vetaUnderbart! STORT, STORT GRATTIS
Om du tröttar på tavlan vet du vart den får ett bra hem. Jag tror att jag har en halvlänk som jag kan avvara. Har du hämtat klockan än? Jag har ju min Chronolinkväska inklusive extra länkbitar på Kaplans.
Tänker att jag ska (som du skrev tidigare) försöka hålla ihop klockan med tavlan. Finns ju lite dokumentation på den så det bör ju hänga ihop. Men om den går iväg så lovar jag att du blir först att veta
Halvlänken på din bild ser ut som en sådan jag behöver. Var med en till den jag köpte (hämtade ut den idag) men tyvärr var den skadad så den funkar inte. Så klockan sitter antingen tight som fan eller med häng för tillfället![]()
Grymt tack.Jag hojtar till när Kaplans är klara med värderingen. Som jag minns det borde den ligga kvar löst. Har inget minne av att jag har monterar den på min länk.
Edit: Jag tror förresten att du är tredje ägare av klockan![]()