Klockan tickar....tick....tack...Haha fixar under morgondagen när det är lite ljust!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockan tickar....tick....tack...Haha fixar under morgondagen när det är lite ljust!![]()
Najs! På bild ett ser den precis ut som rosé tavlan gör irl.Så nöjd! Älskar tavlans skiftningar!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Köpte den osedd. Gillar den men aningen för stor för mig.https://klocksnack.se/threads/ny-sjöö-sandström-royal-stell-classic-25th-anniversary.102669/
Den här behölls inte länge!!!!!![]()
Jag har alltid hållt den svarta tavlan högst på listan men jag hade gärna provat champagnetavlan nu efter att ha sett dina bilder!Så nöjd! Älskar tavlans skiftningar!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja svart är ju alltid svart.. Kul att testa något annat!Jag har alltid hållt den svarta tavlan högst på listan men jag hade gärna provat champagnetavlan nu efter att ha sett dina bilder!
Tror det skall funka. Det funkar till vanliga Royal Steel Classic och ligger mellan 2500-3000krFunderar på ett band till Royal Steel anniversery, har ni tips? Funkar gummit till gmt:n? Prisindikation på gummit?
Svart är klassiskt, funkar till allt men blir kanske lätt lite "tråkigt" och då fungerar ju champagnetavla betydligt mycket bättre. Men Sjöö Sandström erbjuder väl möjligheten att köpa till och montera en annan tavla i efterhand så det går ju att variera efter smak!Ja svart är ju alltid svart.. Kul att testa något annat!![]()
Trist att höra! Tycker färgen är urcool! Har själv sökt en orange tavla till min RS Chrono för att få en lite roligare klocka. Men den röda ser ju verkligen ut att ”poppa”!Köpte den osedd. Gillar den men aningen för stor för mig.
Kul med svenska kvalitetsklockor. Vettiga i pris (i alla fall begagnade) från ca 10-170 000 kr. Rätt många olika modeller att välja på. Många olika tavelkombinationer inom respektive modellserie (se tex Clark Kents fantastiska Samling av Chronolink-tavlor). Bra variation av storlekar 26, 32, 34, 36, 41 o 44,2 mm. Nästan alla modeller ”vattentäta” till 10 ATM......Har varit intresserad av Sjöö Sandström sedan jag först såg alla ”ö”. Om man bortser ifrån det, vad finns det som talar för klockan? Sälj in mig!![]()
En dykare i strl 39-40 mm skulle sitta fint dock!Kul med svenska kvalitetsklockor. Vettiga i pris (i alla fall begagnade) från ca 10-170 000 kr. Rätt många olika modeller att välja på. Många olika tavelkombinationer inom respektive modellserie (se tex Clark Kents fantastiska Samling av Chronolink-tavlor). Bra variation av storlekar 26, 32, 34, 36, 41 o 44,2 mm. Nästan alla modeller ”vattentäta” till 10 ATM......
Bra hålla tummarna för att en sådan kommer snart då.......En dykare i strl 39-40 mm skulle sitta fint dock!![]()
Kul med svenska kvalitetsklockor. Vettiga i pris (i alla fall begagnade) från ca 10-170 000 kr....
Alla klockor monteras ihop av ss i Sthlm, reguleras osv. Urverken är schweiziska. Övriga komponenter vet jag inte var de kommer ifrån men är väl en salig blandning av olika tillverkare och länder kan jag tänka mig. ”Swiss made” tillåter ganska mycket.Är även dom billigare modellerna gjorda för hand i Stockholm? Och ang. det, vart kommer komponenterna ifrån? Ihopsatt i Stockholm men knappast tillverkat?
Alla klockor monteras ihop av ss i Sthlm, reguleras osv. Urverken är schweiziska. Övriga komponenter vet jag inte var de kommer ifrån men är väl en salig blandning av olika tillverkare och länder kan jag tänka mig. ”Swiss made” tillåter ganska mycket.
Edit. SS klockor är inte märkta swiss made?
Vilket ändå är något fantastiskt coolt att de vågar sticka ut hakan lite extra och inte bara kör "Switzerland" eller något annat vanligare. Royal Capital är bland det bättre som har producerats i detta land! (Säger jag nu som utlandssvensk, men du förstår poängenNä, RS Capital tex är ju märkt Stockholm!!![]()
Alla klockor monteras ihop av ss i Sthlm, reguleras osv. Urverken är schweiziska. Övriga komponenter vet jag inte var de kommer ifrån men är väl en salig blandning av olika tillverkare och länder kan jag tänka mig. ”Swiss made” tillåter ganska mycket.
Edit. SS klockor är inte märkta swiss made?
Nä, RS Capital tex är ju märkt Stockholm!!![]()
Varför inte märka klockorna ”Sweden”? Halva världen skulle missta det för Schweiz. Vips så är den Swiss made.Vilket ändå är något fantastiskt coolt att de vågar sticka ut hakan lite extra och inte bara kör "Switzerland" eller något annat vanligare. Royal Capital är bland det bättre som har producerats i detta land! (Säger jag nu som utlandssvensk, men du förstår poängen)
vore faktiskt riktigt coolt med texten Sweden på klockanVarför inte märka klockorna ”Sweden”? Halva världen skulle missta det för Schweiz. Vips så är den Swiss made.![]()
Varför inte märka klockorna ”Sweden”? Halva världen skulle missta det för Schweiz. Vips så är den Swiss made.![]()
Jag gillar tanken! Samtidigt känns Sweden lite för generellt och tråkigt. Ungefär som jag känner med de schweiziska klockorna, jag tycker personligen det känns mycket roligare om någon tillverkare märker ut staden mer specifikt tex Geneve istället för att bara skriva Switzerland. Därför tycker jag också att Stockholm känns roligare än bara Stockholm. Nu kanske man inte behöver märka ut "Ringvägen" på Royal Capital, men man kan förmodligen göra något ännu roligare också.vore faktiskt riktigt coolt med texten Sweden på klockan
Vad blev slutpriset sen?Ah jäklar vad sugen man var på att hugga den där S1an på tradera idag men hann inte med när den stack iväg rätt rejält sista sekunderna. Om de är någon som är sugen på att sälja sin S1 i framtiden hör gärna av er till mig![]()
Antingen sweden eller Stockholm lite snyggt på tavlan skulle funka.Jag gillar tanken! Samtidigt känns Sweden lite för generellt och tråkigt. Ungefär som jag känner med de schweiziska klockorna, jag tycker personligen det känns mycket roligare om någon tillverkare märker ut staden mer specifikt tex Geneve istället för att bara skriva Switzerland. Därför tycker jag också att Stockholm känns roligare än bara Stockholm. Nu kanske man inte behöver märka ut "Ringvägen" på Royal Capital, men man kan förmodligen göra något ännu roligare också.
Svenskt, riktigt bra kvalitet sett till priset.Har varit intresserad av Sjöö Sandström sedan jag först såg alla ”ö”. Om man bortser ifrån det, vad finns det som talar för klockan? Sälj in mig!![]()
Slutade på 12.600kr. Grattis till din! Riktigt fresh!Vad blev slutpriset sen?