• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Geparden

Audemars
Jaha, då var man raskt tillbaka i det här träsket igen.
6B58F238-C19E-4ADA-8BB2-0ECA3C4A0970.jpeg
 

Jac_o

Breitling
Kära Sjöö Sandström-entusiaster!
För någon månad sedan så provade jag en Chronolink och har sen dess blivit helt fixerad. Tycker verkligen det var en fantastisk klocka att ha på sig. Har generellt ett ganska stort förakt mot större klockor, så dess 40mm passade perfekt, och tjockleken var ok.
Däremot förekommer det ju inte så jätteofta på diverse försäljningssidor / auktionshus, så känns som att de inte är så många i omlopp. Planerar att köpa en i examen-present till mig själv (om 1 år), men har redan nu börjat leta. Har lite frågor och hoppas att jag kan finna lite svar här på Klocksnack!
- Vart borde man leta efter en Chronolink? Kollar mest på Kaplans men hör gärna andra tips!
- Vart är ett rimligt pris? Har sett fina från 15 000kr till vissa som vill ha 35 000kr för sin. Vad är det som gäller egentligen?
- Hur är det med urtavlorna? Älskar de orangea och gula. Går det att få tag på tavlor? Vad kostar dessa och vad kostar det att byta tavla oss deras verkstad?
- Hur har ni upplevt Sjöö Sandström generellt? Hur är känslan och hur tycker ni det är att göra med Sjöö Sandström i allmänhet? Hur är de med service?
Tacksam för alla svar jag kan få!
(bryter även min Klocksnackinlägg-oskuld, så hoppas jag har gjort allt rätt!)
 

Hawk100

Rolex
Hej.
Här kommer ett försök till några svar.
For en CL i vettigt skick ligger priserna ofta runt 18-21’. Självklart går det att hitta dyrare ex (tex hos Jälmes eller om det ör någon väldigt udda modell/tavla) och ibland även billigare. Önskvärt är ju förstås att hitta en som är någorlunda nyservad (service kostar annars ca 5-6000) och även med länk eftersom den kostar ett antal tusenlappar om du vill köpa till i efterhand (Jag har själv bara läder till min CL) . Tavlor finns en massa varianter och vad det gäller tillgänglighet och priser så är nog @Clark Kent den på forumet som har absolut bäst koll.....
Jag har flera Sjöö-klockor och är grymt nöjd med kvaliteten. Urverken går stadigt med ytterst liten gångavvikelse, men det ör ju förstås individuellt från urverk till urverk. När det gäller Sjöö som företag så är de jättetrevliga att ha att göra med. Det märks att det är ett litet företag med omtanke om sina kunder och lätta att ha kontakt med. De har dessutom ordnat trevliga kundevent både genom KS och genom tex Erikson Ur. Det enda negativa jag har att säga om dem är att de har rätt långa servicetider, men det verkar vara ett problem för i stort sett hela klockbranchen tycker jag. (Brist på urmakare generellt??)
Lycka till med ditt kommande köp och lägg gärna upp en bild eller två här sedan....
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Min har börjat strula nu också. Känns inte som den lagrar energi som den ska.... När jag har på mig den drar den ingenting men under nätterna när klockan ligger på nattduksbordet drar den sig flera minuter...

Dags att kolla upp den.
Hade exakt samma problem med min. De hade använt en mindre bra olja i urverket, som fick bytas hos SS.
 

N.L

Omega
Kära Sjöö Sandström-entusiaster!
För någon månad sedan så provade jag en Chronolink och har sen dess blivit helt fixerad. Tycker verkligen det var en fantastisk klocka att ha på sig. Har generellt ett ganska stort förakt mot större klockor, så dess 40mm passade perfekt, och tjockleken var ok.
Däremot förekommer det ju inte så jätteofta på diverse försäljningssidor / auktionshus, så känns som att de inte är så många i omlopp. Planerar att köpa en i examen-present till mig själv (om 1 år), men har redan nu börjat leta. Har lite frågor och hoppas att jag kan finna lite svar här på Klocksnack!
- Vart borde man leta efter en Chronolink? Kollar mest på Kaplans men hör gärna andra tips!
- Vart är ett rimligt pris? Har sett fina från 15 000kr till vissa som vill ha 35 000kr för sin. Vad är det som gäller egentligen?
- Hur är det med urtavlorna? Älskar de orangea och gula. Går det att få tag på tavlor? Vad kostar dessa och vad kostar det att byta tavla oss deras verkstad?
- Hur har ni upplevt Sjöö Sandström generellt? Hur är känslan och hur tycker ni det är att göra med Sjöö Sandström i allmänhet? Hur är de med service?
Tacksam för alla svar jag kan få!
(bryter även min Klocksnackinlägg-oskuld, så hoppas jag har gjort allt rätt!)

Ny tavla inkl. byte kostar 2995kr hos S&S när jag frågade.
Jag köpte min CL på länk och har köpt till ett svart alligatorband.
Kalvläder kostar 995kr och alligator 2995kr.
 
Topp