Jag är ganska rastlös, köper säkert igen framöver, men nu lockar annat märkeMan säljer inte Sjöö Sandström, man förvaltar dom till kommande generationer![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är ganska rastlös, köper säkert igen framöver, men nu lockar annat märkeMan säljer inte Sjöö Sandström, man förvaltar dom till kommande generationer![]()
Vad har du för omkrets på handleden?Jag funderar på att avyttra mina två worldtimer 36, en svart och en silvergrå, någon som är sugen? Båda kommer med länk och gummi.
Kommer troligtvis ut på köp&sälj inom några dagar
![]()
![]()
Ca 16,5 cm.Vad har du för omkrets på handleden?
Hade de varit 41mm hade jag köpt utan att blinkaJag funderar på att avyttra mina två worldtimer 36, en svart och en silvergrå, någon som är sugen? Båda kommer med länk och gummi.
Kommer troligtvis ut på köp&sälj inom några dagar
![]()
![]()
Riktigt bra! Funderar på skaffa en länk till min...Efter två år på gummi så åkte länken på igen. Känns som ny klocka igen
![]()
Svart eller en av varjeSvart eller blå 36a?![]()
Glöm båda och köp en med champagnetavlaSvart eller blå 36a?![]()
Eller varför inte en RÖDGlöm båda och köp en med champagnetavla![]()
Bra snygg!Blå så klart
![]()
Blir en pysselkväll för att få den på plats i en 36mmEller varför inte en RÖD
![]()
Spännande!!Blir en pysselkväll för att få den på plats i en 36mm![]()
Ska inte behövas så mycket, min räcker med ett par varv så är den igångHur många varv för att vrida upp en Royal Steel? Märklig fråga, men hade problem med kronmekanismen. Nu åtgärdat men tycker det är ett evigt skruvande innan sekundvisaren rör sig![]()
Hur många varv för att vrida upp en Royal Steel? Märklig fråga, men hade problem med kronmekanismen. Nu åtgärdat men tycker det är ett evigt skruvande innan sekundvisaren rör sig![]()
Ska inte behövas så mycket, min räcker med ett par varv så är den igång
Hur många varv för att vrida upp en Royal Steel? Märklig fråga, men hade problem med kronmekanismen. Nu åtgärdat men tycker det är ett evigt skruvande innan sekundvisaren rör sig![]()
Ska inte behövas så mycket, min räcker med ett par varv så är den igång
Tänkte samma sak! Friktion har alltid en puckel på kurvan i början, en slags puckel innan friktionen blir konstant. Man har också tröghetsmomentet på spiralfjädern. Men i en klocka är det en liten puckel som inte borde vara ett större problem för spiralfjädern att övervinna när man fått lite spänn på den.
Det borde inte krävas så mycket, det låter som att något är konstigt.
Är själv sugen på en skydiver i stål,har haft den svarta varianten men är sugen på stål nu. Tyvärr så är de ju alltid så att så fort man bestämmer sig så försvinner alla som är till salu på köp o sälj annars brukar de alltid finnas nån till salu![]()
Vi får styra något framöverSpännande!!
Dom är guld att ha med att göra så det lär lösa sigTack för svar! Messat @Sjöö Sandström så får vi se vad de svarar.
Gott! Kanske lite överdrivet att vara så petig men man vill ju att det ska funka klockrent...Dom är guld att ha med att göra så det lär lösa sig![]()
Hade den där röda tavlan funnits i 36mm skulle jag köpa en direkt.Eller varför inte en RÖD
![]()
Förstår det; den är förbaskat bra om jag får säga detHade den där röda tavlan funnits i 36mm skulle jag köpa en direkt.
Den är såld tyvärr men tack för tipset
Sorry! Vilka tomte-fasoner att inte plocka bort sålda klockor......Den är såld tyvärr men tack för tipset