• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Meraborsten

Rolex
2-Faktor
A18FA436-A521-4DE2-BDD6-6CD3B833B1E9.jpeg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tror inte färgen spelar roll. Det är min gamla förövrigt.
Vad kul!

Haft den över en månad och fortfarande lite nykär. Var det du som tog ut den från ad?
Storlek enskilt? Jag har iallafall en 36mm med nr 458, tror inte att färgerna numreras enskilt iallafall. Vore väldigt roligt om de sålt närmare 500 orangea 36mm :D
Så är det såklart. Min fru har en rs classic 36 med nummer 300-nånting.

Haha! Hade varit lite sjukt faktiskt.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
nummer ett hade varit rätt gött att ha faktiskt
Tror du inte nr 1 av klockorna typ går till anställda eller chefer typ? Känns så iallafall.

I övrigt gillar jag verkligen att de är numrerade. Kul grej.
Nej, men köpte den kort där efter. Trevlig klocka helt klart. Hade dock valt en 36a idag.
Okej! Den kanske har legat runt en del sen dess, jag vet faktiskt inte.

36an är också svinbra, men inte på mig :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Verkligen, men kan tyvärr inte unna mig en worldtimer först än nästa år. Så man vet inte riktigt

Så äntligen kan man bidra till tråden. För tre dagar sedan var det dags att "unna" sig en Sjöö Sandström. Det blev även så att jag inte behövde göra ett skvatt för att kunna unna mig en worldtimer utan det var min kära familj som grejade allt med hjälp från @ERIKSON URHANDEL . Och självklart är klockan ännu bättre på armen i trädgården hemma än i skyltfönstret eller på armen i butiken.
0O927zlrItaJvdB4gounKZBeqiWCCv610D6ocHaBdy57AMPQjApq1yijoVSbfuTaRMhcwcZ6W_f_mllY8zhUF6qof9mlX4hhyJWYS2OFW8S66oSUv_qfSgrte8yBLIrIkoAEkGSWeESkEUHP2ptDjnW2LKJjKfLi03iP5iztsg9Zn8m1flR3NaBa6JeIrTcvYppPXuGzBx9qlPrEFaRGa4YLiL9i2fdUEW5fu8Lpa9r720xRU60N65YlGb7dlsji-YI_sfjeV04oLzOGAdGM2Cfy1Xis7QWWMoeBPG0SXqMQXRB2bdAXMkGJDYKgAwy3fKZv78aGit84qa7-uyflncpPpqU9cre7-dnxUBSLezjtC_ztgrb483g2wSpn9NXOnTCOsvtvQi-G3yWycaEGdaytPKi-9HHa-zjM8ZiK8VFxlk7AvZQU2s6Xh5rXOrTdRUFCeRVy8bgXox5NByURpWEPUm5MPnXuKcqx10m-LDZxhVAZPOo0fKvaByYx2AEl87aon4pMBeX1WpU6pnfDZgMRlnUWAK0w4vgMtsKAAODw7_dDBUsWu_Cyptjz9FYXJoMpRsJe1pti3wK0yxKD1h9-FLmaC1gkAV9g9BPuTxn4E89SLn9X-GLWDUTqncE5Oqy3vaqbNWvxGY2Z3sASFmJyBp2Sb3zKJ5zDbMi8kL3HDVPuazZT7tudS9fFSA=w528-h938-no
 

Schill

Cartier
Har en allmän fråga till er!
Har det gamla urverket i min Worldtimer 41 från 2017, men har märkt att jag tappar rätt mycket varje dag nu. Garantin finns ju inte kvar men är det som så att man fortfarande kan få verket utbytt till det nya?
 

Stalrob

Cartier
Sett många fina fotografier av @sjökvist , så var initialt 100% inne på denna ordning svart>blå>champagne.

Men efter att ha testat dem tilltalade den blå mig lite mer. Den skiftar från nästan svart, till väldigt fin sunburst blå beroende på ljus.

100% den du letar efter :cigar:

Hans bilder fick mig dock att köpa en vit WT 36.

Och nu har jag blivit väldigt sugen på en chronolink, tack @Clark Kent .

Kanske måste jobba på min karaktär.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sett många fina fotografier av @sjökvist , så var initialt 100% inne på denna ordning svart>blå>champagne.

Men efter att ha testat dem tilltalade den blå mig lite mer. Den skiftar från nästan svart, till väldigt fin sunburst blå beroende på ljus.

100% den du letar efter :cigar:

Hans bilder fick mig dock att köpa en vit WT 36.

Och nu har jag blivit väldigt sugen på en chronolink, tack @Clark Kent .

Kanske måste jobba på min karaktär.

Äh, Chronolinken är en rätt så trist klocka ;)


IMG_20170429_092655.jpg
IMG_20171102_134814.jpg
IMG_20170120_095409.jpg
IMG_20161119_112211.jpg
IMG_20181221_131034.jpg
IMG_20170203_093746.jpg
IMG_20170203_093528.jpg
fullsizeoutput_b2d.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hur fick du tag på alla dessa urtavlor?

:D

Bild från mitt arbetsrum där jag analyserar vart det är störst chans att hitta nästa tavla :cool:

Tech+Detectives+-+Technology+in+theatre.jpg

Man tackar :) Ja, bilden är ju inte superbra men det ska bli kul att se den live och hur den upplevs i olika vinklar.
Nu är det framförallt röd jag jag har kvar...det blir nog inte helt enkelt. Föreställer mig ett liknande scenario innan jag hittar den :D

indy-map.gif
giphy.gif
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Sett många fina fotografier av @sjökvist , så var initialt 100% inne på denna ordning svart>blå>champagne.

Men efter att ha testat dem tilltalade den blå mig lite mer. Den skiftar från nästan svart, till väldigt fin sunburst blå beroende på ljus.

100% den du letar efter :cigar:

Hans bilder fick mig dock att köpa en vit WT 36.

Och nu har jag blivit väldigt sugen på en chronolink, tack @Clark Kent .

Kanske måste jobba på min karaktär.
Härligt att man inspirerar:)
 
Topp