Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar verkligen Sjöö Sandström.
Känns genuint på något sätt.
https://emea01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https://sjoosandstrom.us8.list-manage.com/track/click?u=54da237a302e3d1b03ba2e6a3&id=d618488eac&e=1b1ee595a6&data=04|01||c5060de2da6b488d1cec08d8cf538616|84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa|1|0|637487304938217755|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|1000&sdata=OW4DLdKojsNAfbsXq+KeNdv33krp1jT3K2WM/CQCVDI=&reserved=0
Samma här, gillar det genuina och den nordiska designen
Ja då tolkar vi det olika. Har inte hängt med i diskussionen om Landsort men är det sagt att det ska komma en ny ?Jag kan bara se floskler och inga riktiga svar. Och vart tusan är nya Landsort?!
Sjöö Sandströmtråd | Sida 282 | Klocksnack 1 April 2020, så det kanske var ett skämt?Har inte hängt med i diskussionen om Landsort men är det sagt att det ska komma en ny ?
Ja då kommer den väl så småningom om Sjöö Sandström själva säger det.Sjöö Sandströmtråd | Sida 282 | Klocksnack 1 April 2020, så det kanske var ett skämt?
Sjöö Sandströmtråd | Sida 249 | Klocksnack Oktober 2019.
Förstår dig, hade jag valt denna istället för den vita som jag köpte så hade den nog varit kvar.Detta är nog min favorit i lådan just nu...
![]()
Den är ju så himla läcker. Nästan tur att den inte är släppt på nytt, då hade jag ju varit tvungen att köpa en....
Tycker den är läcker men 2019 års upplaga med den gröna urtavlan tycker jag är ännu häftigare!Fick möjlighet att klämma på förra årets annual RS idag. Verkligen fint utförande som gärna kan byggas vidare på. Lite allergisk mot ”annual edition” på tavlan bara, hade räckt gott med den infon som finns på baklocket.
![]()
Håller helt med dig om texten. Jag hade dock gärna sett att de gjorde både en 36 och 41 på annual så hade alla varit glada.Fick möjlighet att klämma på förra årets annual RS idag. Verkligen fint utförande som gärna kan byggas vidare på. Lite allergisk mot ”annual edition” på tavlan bara, hade räckt gott med den infon som finns på baklocket.
![]()
La upp denna några sidor bak i tråden men kan posta igen. Inte min visserligen men såhär ser den ut på 18cm handled. Den blå tavlan är riktigt grym imoNågon som har en rs41 med blå urtavla. Har själv en med svart men är lite sugen på att byta. Har bara sett den på bild så svårt att avgöra hur fin den är. Vad säger ni som sett den är den fin. Är det ”sunburst” och hur mörk känns den på riktigt?![]()
Jag tycker den senaste var helt klart bäst utifrån att den är i 36mm och utan datum.Håller helt med dig om texten. Jag hade dock gärna sett att de gjorde både en 36 och 41 på annual så hade alla varit glada.
Folk gillar ju olika, tror det hade sålt slut i båda storlekarna.Jag tycker den senaste var helt klart bäst utifrån att den är i 36mm och utan datum.
Håller med fullt ut att det hade varit önskvärt med både 36 och 41.
Hade dom tidigare annual varianterna funnits i 36 så hade jag slagit till på den gröna också.
Det tror jag med.Folk gillar ju olika, tror det hade sålt slut i båda storlekarna.
Upplever du den som mörkt mörkt blå?La upp denna några sidor bak i tråden men kan posta igen. Inte min visserligen men såhär ser den ut på 18cm handled. Den blå tavlan är riktigt grym imo![]()
Det beror lite på vad man jämför med. Tavlan är ganska klart blå i normalt dagsljus men kan tänka mig att den antar en lite djupblå/svart ton i mörkare ljus. För att jämföra med något så tycker jag att färgen är hyfsat lik tavlan på min aqua terra, men mycket mer blå än tavlan på min skx009 (som nästan känns svart i typ alla ljus). Bästa tipset är ändå som alltid att prova modellen hos AD om man är genuint intresserad av en modellUpplever du den som mörkt mörkt blå?
Den är så cool!!Detta är nog min favorit i lådan just nu...
![]()
Se där, kul att den används till annat ocksåVill tacka @Sjöö Sandström för bra service. Servicepåsen passar perfekt som plånbok, så det får den användas som i framtiden![]()
![]()
![]()
![]()
Har precis fått upp ögonen för SS och tycker att denna klocka är sjukt fin. Hur sitter den på? Skulle du säga att det är en bra klocka som första ”exklusiva” klocka?Vill tacka @Sjöö Sandström för bra service. Servicepåsen passar perfekt som plånbok, så det får den användas som i framtiden![]()
![]()
![]()
![]()
Sitter hur fint som helst. Har ägt rolex, omega, Grand seiko med mera, men är mer nöjd med denna än jag var med någon av dem.Har precis fått upp ögonen för SS och tycker att denna klocka är sjukt fin. Hur sitter den på? Skulle du säga att det är en bra klocka som första ”exklusiva” klocka?