• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hade en vit 41a i somras. Funkade fint på natot tyckte jag, men gummit är fan magiskt.
20200715_204419.jpg
20200716_100714.jpg

Funderar att joina OWG Mars och då köra min WT 36. Frågan är om det är smart, kommer man att tröttna eller älska klockan mer, när mars passerat? (Hade förövrigt klockan på mig vid min dotters födsel).
Har främst använt den på org.länk och gummi. Frågan är hur väl den flyger på andra band? Ni som testat får gärna lägga upp lite foton.
20200408_121621.jpg
Det är bara att köra! En grym klocka som funkar till det mesta med OWG March inkluderat :) Jag hade min blå WT när sonen föddes.
1614120494508.jpeg

Kalrt du ska vara med på OWG March med den! Jag var i princip OWG med min orangea WT41 i somras. Känns som att med länk och gummi kommer du långt, testade ett läder men tyckte inte riktigt att det flög. Men du kan ju alltid testa och se om du tycker annorlunda😀

Brukar bära min på nato. Testat många band och med vit tavla är den ett riktigt strap monster.
2E55CA5F-25B4-44DF-8F0B-066F93268A32.jpeg

31CC3A9D-0576-430C-9589-F764A0A0043D.jpeg

Hade en vit 41a i somras. Funkade fint på natot tyckte jag, men gummit är fan magiskt.
20200715_204419.jpg
20200716_100714.jpg

Det är bara att köra! En grym klocka som funkar till det mesta med OWG March inkluderat :) Jag hade min blå WT när sonen föddes.
1614120494508.jpeg
Det fick bli OWG March med WT36an. Nu får man försöka ladda upp med lite nya band. Nato (och ev. MN) ser ut att vara det som flyger bäst.
Förövrigt få som valt att köra SjööS. Tror det var endast 1 till förutom mig (132 anmälda). Ingen mer i tråden som ska vara med :)
@Sjöö Sandström inget ni vill sponsra med :p

Det fick bli OWG March med WT36an. Nu får man försöka ladda upp med lite nya band. Nato (och ev. MN) ser ut att vara det som flyger bäst.
Förövrigt få som valt att köra SjööS. Tror det var endast 1 till förutom mig (132 anmälda). Ingen mer i tråden som ska vara med :)
Får jag bara tillbaka min svarta Worldtimer från garantifix hos Sjöö så är jag kanske med jag också.

Gokväll tråden!

Jag är väldigt sugen på att prova en Skydiver på gummi med viklåset. En dum fråga, men behöver gummit skäras till för att passa handleden (har ca 17-18 cm runt om)?

Har aldrig haft en klocka med sådant spänne förut så lite osäker hur de funkar. :rolleyes:

Gokväll tråden!

Jag är väldigt sugen på att prova en Skydiver på gummi med viklåset. En dum fråga, men behöver gummit skäras till för att passa handleden (har ca 17-18 cm runt om)?

Har aldrig haft en klocka med sådant spänne förut så lite osäker hur de funkar. :rolleyes:
Kul att du är sugen på en Sjöö Sandström! Har själv haft en Skydiver Black Night med ett sådant spänne. Grym klocka med massor av funktioner. Precis som du säger måste gummit kapas av för att passa. Därav är det viktigt att (om man köper begagnat) att gummit inte är kapat för mycket, om man inte vill köpa nytt gummi.

Kul att du är sugen på en Sjöö Sandström! Har själv haft en Skydiver Black Night med ett sådant spänne. Grym klocka med massor av funktioner. Precis som du säger måste gummit kapas av för att passa. Därav är det viktigt att (om man köper begagnat) att gummit inte är kapat för mycket, om man inte vill köpa nytt gummi.
Tackar för de svaret :). Ja de va lite det jag tänkte.. Hade nyss en Aerospace (vanligt spänne), men man vill ju såklart testa den svenska varianten också!!

Ja, hittade din gamla annons. Fasen, hade klippt den direkt om den låg ute nu haha .. Ser brutalt läcker ut i helsvart, även om jag gillar den vanliga också :cool:

Tackar för de svaret :). Ja de va lite det jag tänkte.. Hade nyss en Aerospace (vanligt spänne), men man vill ju såklart testa den svenska varianten också!!

Ja, hittade din gamla annons. Fasen, hade klippt den direkt om den låg ute nu haha .. Ser brutalt läcker ut i helsvart, även om jag gillar den vanliga också :cool:
Ja men då har du lite koll på läget. Nytt gummiband med viklås går på 2300kr, så är ju skönt om banden inte är för kort från start!
Klart du ska testa den svenska varianten 🇸🇪

Haha ja jag förstår det! Fastnade inte för den helsvarta finishen, grymt häftigt men inget för mig. Hade dock gärna testat den ”vanliga” någon gång i framtiden. Begagnat brukar de gå att få tag på till riktigt bra priser dessutom😊

Testar lite band inför OWG. Kommer detta att gå:nailbiting: Börjar redan bli orolig och OWG har ännu inte börjat :D passar bra på nato och MN. Är dock lite för lätt så blir inte perfekt. Behöver hitta mjukare band som formar sig bättre. Tips?
20210225_092443.jpg
20210225_091758.jpg
20210225_091458.jpg
20210225_091308.jpg
20210225_091145.jpg
20210225_090959.jpg

Testar lite band inför OWG. Kommer detta att gå:nailbiting: Börjar redan bli orolig och OWG har ännu inte börjat :D passar bra på nato och MN. Är dock lite för lätt så blir inte perfekt. Behöver hitta mjukare band som formar sig bättre. Tips?
20210225_092443.jpg
20210225_091758.jpg
20210225_091458.jpg
20210225_091308.jpg
20210225_091145.jpg
20210225_090959.jpg
Gillar sailcloth från @tidochting.se, sitter riktigt behagligt och finns i många olika färger. Annars något brunt läder borde kunna fungera för omväxlingens skull😃

Gillar sailcloth från @tidochting.se, sitter riktigt behagligt och finns i många olika färger. Annars något brunt läder borde kunna fungera för omväxlingens skull😃
Bra tips. Då är frågan om man ska köra grönt eller svart?🤔
Har några läderband som jag ännu inte testat så får se om det passar ännu bättre. Förhoppningsvis stör man sig inte för mycket på gapet mellan boett och band.

Bra tips. Då är frågan om man ska köra grönt eller svart?🤔
Har några läderband som jag ännu inte testat så får se om det passar ännu bättre. Förhoppningsvis stör man sig inte för mycket på gapet mellan boett och band.
Jag tror att grönt skulle bli riktigt snyggt tillsammans med de gröna detaljerna på urtavlan. Har själv ett sådant grönt sailcloth till min Bulova Lunar Pilot som jag är riktigt nöjd med (lägger in en bild). PS! Med KS_10 får du 10% rabatt hos tidochting.
0F2BB140-B1F7-4526-8F85-5CADA26C9CB4.jpeg

Nädå, nog kan läder fungera bra som omväxling åtminstone. Känns som att du har bra förutsättningar för att klara av Mars med alla fina band+original länk och gummi😊

Tillbaka
Topp