Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är bara att köra! En grym klocka som funkar till det mesta med OWG March inkluderatFunderar att joina OWG Mars och då köra min WT 36. Frågan är om det är smart, kommer man att tröttna eller älska klockan mer, när mars passerat? (Hade förövrigt klockan på mig vid min dotters födsel).
Har främst använt den på org.länk och gummi. Frågan är hur väl den flyger på andra band? Ni som testat får gärna lägga upp lite foton.
![]()
Kalrt du ska vara med på OWG March med den! Jag var i princip OWG med min orangea WT41 i somras. Känns som att med länk och gummi kommer du långt, testade ett läder men tyckte inte riktigt att det flög. Men du kan ju alltid testa och se om du tycker annorlunda![]()
Brukar bära min på nato. Testat många band och med vit tavla är den ett riktigt strap monster.![]()
![]()
Hade en vit 41a i somras. Funkade fint på natot tyckte jag, men gummit är fan magiskt.![]()
![]()
Det fick bli OWG March med WT36an. Nu får man försöka ladda upp med lite nya band. Nato (och ev. MN) ser ut att vara det som flyger bäst.Det är bara att köra! En grym klocka som funkar till det mesta med OWG March inkluderatJag hade min blå WT när sonen föddes.
![]()
Får jag bara tillbaka min svarta Worldtimer från garantifix hos Sjöö så är jag kanske med jag också.Det fick bli OWG March med WT36an. Nu får man försöka ladda upp med lite nya band. Nato (och ev. MN) ser ut att vara det som flyger bäst.
Förövrigt få som valt att köra SjööS. Tror det var endast 1 till förutom mig (132 anmälda). Ingen mer i tråden som ska vara med
@Sjöö Sandström inget ni vill sponsra med![]()
Vad är det för garantifix ?Får jag bara tillbaka min svarta Worldtimer från garantifix hos Sjöö så är jag kanske med jag också.
Håller verkligen tummarna för det!!Får jag bara tillbaka min svarta Worldtimer från garantifix hos Sjöö så är jag kanske med jag också.
Byte till nya urverket, @Sjöö Sandström gör det för alla som får problem med det gamla (soprod tror jag) urverket.Vad är det för garantifix ?
Håller verkligen tummarna för det!!
Har man flera man roterar bland så blir man ju sugen på att byte.Vafan skulle det vara en utmaning att bara bära samma klocka i en månad? Jag hänger inte riktigt med nu![]()
Vad bra att du får det åtgärdatByte till nya urverket, @Sjöö Sandström gör det för alla som får problem med det gamla (soprod tror jag) urverket.
![]()
Kul att du är sugen på en Sjöö Sandström! Har själv haft en Skydiver Black Night med ett sådant spänne. Grym klocka med massor av funktioner. Precis som du säger måste gummit kapas av för att passa. Därav är det viktigt att (om man köper begagnat) att gummit inte är kapat för mycket, om man inte vill köpa nytt gummi.Gokväll tråden!
Jag är väldigt sugen på att prova en Skydiver på gummi med viklåset. En dum fråga, men behöver gummit skäras till för att passa handleden (har ca 17-18 cm runt om)?
Har aldrig haft en klocka med sådant spänne förut så lite osäker hur de funkar.![]()
Tackar för de svaretKul att du är sugen på en Sjöö Sandström! Har själv haft en Skydiver Black Night med ett sådant spänne. Grym klocka med massor av funktioner. Precis som du säger måste gummit kapas av för att passa. Därav är det viktigt att (om man köper begagnat) att gummit inte är kapat för mycket, om man inte vill köpa nytt gummi.
Ja men då har du lite koll på läget. Nytt gummiband med viklås går på 2300kr, så är ju skönt om banden inte är för kort från start!Tackar för de svaret. Ja de va lite det jag tänkte.. Hade nyss en Aerospace (vanligt spänne), men man vill ju såklart testa den svenska varianten också!!
Ja, hittade din gamla annons. Fasen, hade klippt den direkt om den låg ute nu haha .. Ser brutalt läcker ut i helsvart, även om jag gillar den vanliga också![]()
Testar lite band inför OWG. Kommer detta att gåDet fick bli OWG March med WT36an. Nu får man försöka ladda upp med lite nya band. Nato (och ev. MN) ser ut att vara det som flyger bäst.
Förövrigt få som valt att köra SjööS. Tror det var endast 1 till förutom mig (132 anmälda). Ingen mer i tråden som ska vara med
@Sjöö Sandström inget ni vill sponsra med![]()
Gillar sailcloth från @tidochting.se, sitter riktigt behagligt och finns i många olika färger. Annars något brunt läder borde kunna fungera för omväxlingens skullTestar lite band inför OWG. Kommer detta att gåBörjar redan bli orolig och OWG har ännu inte börjat
passar bra på nato och MN. Är dock lite för lätt så blir inte perfekt. Behöver hitta mjukare band som formar sig bättre. Tips?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bra tips. Då är frågan om man ska köra grönt eller svart?Gillar sailcloth från @tidochting.se, sitter riktigt behagligt och finns i många olika färger. Annars något brunt läder borde kunna fungera för omväxlingens skull![]()
Jag tror att grönt skulle bli riktigt snyggt tillsammans med de gröna detaljerna på urtavlan. Har själv ett sådant grönt sailcloth till min Bulova Lunar Pilot som jag är riktigt nöjd med (lägger in en bild). PS! Med KS_10 får du 10% rabatt hos tidochting.Bra tips. Då är frågan om man ska köra grönt eller svart?
Har några läderband som jag ännu inte testat så får se om det passar ännu bättre. Förhoppningsvis stör man sig inte för mycket på gapet mellan boett och band.
Det gröna natot mot den gröna gmt-visaren blev en fullträff i mina ögonTestar lite band inför OWG. Kommer detta att gåBörjar redan bli orolig och OWG har ännu inte börjat
passar bra på nato och MN. Är dock lite för lätt så blir inte perfekt. Behöver hitta mjukare band som formar sig bättre. Tips?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller medDet gröna natot mot den gröna gmt-visaren blev en fullträff i mina ögon
Woow, riktigt fin bild! Kul att den kommer till användning och får se lite solsken. Den är som allra bäst dåFredag, solsken och Sjöö Sandström
Kan det bli så mycket bättre?
![]()
Härlig färgklick det där som piggar uppFredag, solsken och Sjöö Sandström
Kan det bli så mycket bättre?
![]()
Bra tänkt!Njuter av Chronolinken så mycket det bara går innan det blir OWG March![]()
Vad skall du köra? Jag tror aldrig jag skulle lyckas..Njuter av Chronolinken så mycket det bara går innan det blir OWG March![]()