• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dubbelpost - så grymt bra match, M/59 canvas från @SpaceAce :heart:
20210302_150031.jpg
20210302_155341.jpg

Jag behöver er hjälp.
Sålde min Grand Seiko SBGX061 pga. att jag inte blev kompis med storleken. Den kändes snäppet för liten trots att jag inte har så grova handleder (17,5-18cm).
Nu har jag fått upp ögonen för Worldtimer. Vilken storlek rekommenderar ni om man har handleder som mäter 17,5-18cm? Är det 41:an som gäller då?

• Like
Reactions: NRE
Jag behöver er hjälp.
Sålde min Grand Seiko SBGX061 pga. att jag inte blev kompis med storleken. Den kändes snäppet för liten trots att jag inte har så grova handleder (17,5-18cm).
Nu har jag fått upp ögonen för Worldtimer. Vilken storlek rekommenderar ni om man har handleder som mäter 17,5-18cm? Är det 41:an som gäller då?
Min minsta klocka är 34mm och den största 42mm... trivs lika bra med båda! Det varierar mellan klocka och klocka tycker jag :) Åk till en handlare och testa både 36:an och 41:an! Tror det är det bästa att göra!

Jag behöver er hjälp.
Det där med storlek är ju väldigt subjektivt såklart. Men värt att tänka på är att glasringen är rätt så bred på Worldtimer så 36ans tavla blir mindre än på din GS skulle jag gissa.

Min handled är 17,5 och ganska platt. Så här ser 41an ut med gummi på mig. Länken gör klockan aningen större i mitt tycke.
20210302_170935.jpg

I annan vinkel. Gott och väl innanför handledens kant så att säga.
20210302_171649.jpg

Jag behöver er hjälp.
36.

Det där med storlek är ju väldigt subjektivt såklart. Men värt att tänka på är att glasringen är rätt så bred på Worldtimer så 36ans tavla blir mindre än på din GS skulle jag gissa.

Min handled är 17,5 och ganska platt. Så här ser 41an ut med gummi på mig. Länken gör klockan aningen större i mitt tycke.
20210302_170935.jpg

20210302_171649.jpg
Tack för bilderna. Den ser nästan större ut än vad den är ...
Jag får helt enkelt gå in hos min lokala handlare nästa gång jag är nere på stan för att kolla in hur 36:an och 41:an sitter och känns.

Dem känns sjukt prisvärda, är lite sugen på en!
En av anledningarna till att det blev en! Var först sugen på en WT med vit tavla men det blev en orc istället, just med tanke på priset! Ville ha en klocka som man inte behöver vara så rädd om! Det digital verket passar perfekt då! Rekommenderar verkligen modellen, en trevlig klocka :)

20210302_170935.jpg

20210302_171649.jpg
Är tavlan blanksvart eller matt?

• Like
Reactions: NRE
Tillbaka
Topp