• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

”Utte” moddad med svart ring, jag diggar den. Vad tycker mina SS-vänner
B9F78411-DA89-4924-AA72-93A019D3BC6F.jpeg

Hej alla !
Vill gärna höra lite av era kommentarer gällande SS UTC ORC. Blev erbjuden en sån i byte och är lite sugen men vet ingenting om varken SS eller den specifika klocka. Vore tacksam till att höra era tankar.

• Like
Reactions: NRE
Hej alla !
Vill gärna höra lite av era kommentarer gällande SS UTC ORC. Blev erbjuden en sån i byte och är lite sugen men vet ingenting om varken SS eller den specifika klocka. Vore tacksam till att höra era tankar.
Har aldrig haft en UTC ORC men det är ju en kul modell. SS är ju typ trevligast och mest service minded i branschen så får du problem med klockan så löser de det säkert åt dig.

Kolla priserna för begagnade här på forumet, de håller väl värdet lite sådär känns det som.

Gillar du den så kör.

Hej alla !
Hade en för ett par år sedan. Var nöjd med de flesta delarna, störde mig dock på att man var tvungen att trycka på en knapp för att se tiden. Tror däremot att man på vissa varianter kan ändra så man har tiden synlig hela tiden?

Bortsett från det, snygg och udda modell som satt riktigt bra. Synd att SS inte har avsmalnande länk, annars väldigt bekväm. Ångrar ibland att jag sålde den, köpte den NOS.

Men är du sugen, köööör! Bild på min gamla 🥰
E14F268F-1A3E-47A8-A0BD-118C2A80130E.jpeg

Hej alla !
Köpte en för ett tag sen för att använda som beater! Som många andra redan skrivit, en udda och rolig modell med många fiffiga funktioner för den som nu proffsseglar ;)

Hej! På tal om UTC ORC som precis diskuterades ovan. Jag stod och duschade och fick för mig att trycka på alla olika knappar som finns på klockan för att leka lite med de olika funktionerna som klockan har. När jag väl är torr igen kom jag på hur dum jag är, man ska ju inte använda kronografknappar i vatten... Hur stor skada kan ha skett? Hade tänkt ta den till urmakaren imorgon för att kolla så inget vatten läckt in.

Hej! På tal om UTC ORC som precis diskuterades ovan. Jag stod och duschade och fick för mig att trycka på alla olika knappar som finns på klockan för att leka lite med de olika funktionerna som klockan har. När jag väl är torr igen kom jag på hur dum jag är, man ska ju inte använda kronografknappar i vatten... Hur stor skada kan ha skett? Hade tänkt ta den till urmakaren imorgon för att kolla så inget vatten läckt in.
Jag tror inte att det har hänt något överhuvudtaget. Det sitter fortfarande packningar innanför. Du ska ha bra jävla otur om lite duschvatten tagit sig in den vägen.

Jag tror inte att det har hänt något överhuvudtaget. Det sitter fortfarande packningar innanför. Du ska ha bra jävla otur om lite duschvatten tagit sig in den vägen.
Okej, skönt och höra! Har lite dålig erfarenhet av klockor och duschar... Lånade ut min speedmaster till min storebror (24år) som skulle ha den under en smokingkväll. Hör att han står på nedervåningen och duschar, springer ner i panik och frågar om han har klockan på sig! Som tur är hade han tagit av den för att ville inte att länken skulle bli blöt! Länken! Tänk på urverket... Hade hjärtat i halsgropen för kort stund haha

Men då borde det vara lugnt med SS:en! Jag märker ju om den slocknar :p

Hade en för ett par år sedan. Var nöjd med de flesta delarna, störde mig dock på att man var tvungen att trycka på en knapp för att se tiden. Tror däremot att man på vissa varianter kan ändra så man har tiden synlig hela tiden?

Bortsett från det, snygg och udda modell som satt riktigt bra. Synd att SS inte har avsmalnande länk, annars väldigt bekväm. Ångrar ibland att jag sålde den, köpte den NOS.

Men är du sugen, köööör! Bild på min gamla 🥰
E14F268F-1A3E-47A8-A0BD-118C2A80130E.jpeg
Det stämmer :) Finns olika lägen på displayen. ”Normal”, ”Active” och ”Extreme” i normal läget krävs det att du tycker på en av knapparna för att displayen ska lysa upp. I active läget så lyser displayen hela tiden samt lyser upp rött om det är mörkt ute och du trycker på någon av knapparna! I extreme läget så skiftar displayen mellan att vara på och att vara upplyst med det röda bakgrundsljuset. Jag har min i Active mode förutom när den ligger i lådan, då har jag normal mode för att spara batteri!

Okej, skönt och höra! Har lite dålig erfarenhet av klockor och duschar... Lånade ut min speedmaster till min storebror (24år) som skulle ha den under en smokingkväll. Hör att han står på nedervåningen och duschar, springer ner i panik och frågar om han har klockan på sig! Som tur är hade han tagit av den för att ville inte att länken skulle bli blöt! Länken! Tänk på urverket... Hade hjärtat i halsgropen för kort stund haha

Men då borde det vara lugnt med SS:en! Jag märker ju om den slocknar :p
Jag duschar med min speedy. Säger Omega att man kan simma med speedy ska den nog klara en dusch.

Jag duschar med min speedy. Säger Omega att man kan simma med speedy ska den nog klara en dusch.
Vad har du för årsmodell på din? Min är från -99, dock nyligen servad men känns lite vanskligt. Jag har som vana att ta av alla klockor innan dusch, även dykare! Hellre ha som vana att duscha utan än med för rätt vad det är så duschar man med en vintage klocka...

• Like
Reactions: NRE
Vad har du för årsmodell på din? Min är från -99, dock nyligen servad men känns lite vanskligt. Jag har som vana att ta av alla klockor innan dusch, även dykare! Hellre ha som vana att duscha utan än med för rätt vad det är så duschar man med en vintage klocka...
-18.

Är den tät så är den tät liksom.

Each to his own, I guess. Så kan man såklart resonera.

Hej! Jag har börjat fundera på att köpa till en stållänk för min royal stell classic 41mm. Någon som gjort detsamma och har ev kommentarer? Förstår jag rätt är det relativt dyrt tyvärr!

Tillbaka
Topp