• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa Sjöö Sandström fans,
Varmt välkomna på Digital AW den 18 mars kl. 18.00.
https://www.eriksonurhandel.se/digital-aw.html
AW Erikson Urhandel SS.jpg
Går det att ställa sig på kö inför en kommande Landsort? :cigar: PM gärna isåfall.

(Man kan ju försöka iallafall..)

Första SS’n och är riktigt nöjd med klockan överlag, men bär ev. lite större än förväntat.
F9FF28D2-4813-4693-8ECF-32E6B132F6D8.jpeg
Grattis till en riktigt fin klocka! Är det 41an som låg ute på köp&sälj här på Klocksnack?😀 Visst att de kan kännas stora, men tycker ändå att de bärs smidigt med kronan vid klockan 2 och den tunna boetten. Hur stora handleder har du?

Är det 36an eller 41
41an!
Grattis till en riktigt fin klocka! Är det 41an som låg ute på köp&sälj här på Klocksnack?😀 Visst att de kan kännas stora, men tycker ändå att de bärs smidigt med kronan vid klockan 2 och den tunna boetten. Hur stora handleder har du?
Tack, tack! Yes det stämmer. Håller med att den bär väldigt väl. Bra 'lug till lug' och förvånansvärt tunn. Visuellt ordentlig närvaro på vristen i jämförelse med andra pjäser i samma storlek. Kanske är den vita tavlan som ger den känslan? :happyhappy:

Cirkus 17cm omkrets

41an!

Tack, tack! Yes det stämmer. Håller med att den bär väldigt väl. Bra 'lug till lug' och förvånansvärt tunn. Visuellt ordentlig närvaro på vristen i jämförelse med andra pjäser i samma storlek. Kanske är den vita tavlan som ger den känslan? :happyhappy:

Cirkus 17cm omkrets
Kul att du köpte den, såg ut att vara i riktigt fint skick! Precis som du säger så brukar vita tavlor upplevas större än vad de faktiskt är. Med 17cm handleder skulle nog 36mm sitta riktigt fint om du nu mot förmodan inte skulle komma överens med din WT41 och tycka att den blir för stor😁

Kul att du köpte den, såg ut att vara i riktigt fint skick! Precis som du säger så brukar vita tavlor upplevas större än vad de faktiskt är. Med 17cm handleder skulle nog 36mm sitta riktigt fint om du nu mot förmodan inte skulle komma överens med din WT41 och tycka att den blir för stor😁
Ger det några veckor och ser hur det känns. I värsta fall får jag försöka byta till mig en 36mm worldtimer eller royal steel; men är såld på SS iaf. Något med kombinationen av länken, lugsen och boettformen som känns helt rätt.

Ger det några veckor och ser hur det känns. I värsta fall får jag försöka byta till mig en 36mm worldtimer eller royal steel; men är såld på SS iaf. Något med kombinationen av länken, lugsen och boettformen som känns helt rätt.
Låter som en vettig plan! Borde inte vara något problem att byta till sig en 36mm annars. Kul att du fastnat för Sjöö Sandström, är riktigt fina och prisvärda klockor i mina ögon😊

present till flickvän, En royal steel classic ladies. stål, pärlemor.
Vad tror ni om den? Vill köpa en stilren klocka utan bling alls.

Ser många som byter urtavlor på deras SjööS. Detta är inget jag vill man ska kunna. Går detta på den modellen?

Ser många som byter urtavlor på deras SjööS. Detta är inget jag vill man ska kunna. Går detta på den modellen?
Trevlig klocka på alla sätt. Fin present

Det går säkert att byta tavla. Men varför ska man inte kunna byta tavla? Varför är det en dealbreaker? Du kan byta tavla på typ alla klockor. Allt från DW till Rolex.

Det går att byta. Byte på hustruns från pärlemor till blå. Man fick självklart behålla org.tavlan.

Trevlig klocka på alla sätt. Fin present

Det går säkert att byta tavla. Men varför ska man inte kunna byta tavla? Varför är det en dealbreaker? Du kan byta tavla på typ alla klockor. Allt från DW till Rolex.

tyckte den större modellen såg ut som den byggde mer på höjden tack vare alla byten av tavlor. Men detta var endast spekulationer. Då blir det en sådan när det är dags! Är de svåra att få tag på? Köpa ny är det som gäller!

tyckte den större modellen såg ut som den byggde mer på höjden tack vare alla byten av tavlor. Men detta var endast spekulationer. Då blir det en sådan när det är dags! Är de svåra att få tag på? Köpa ny är det som gäller!
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att bygga på höjden. Men fin present hur som :)

Jättefin present. Jag köpte en till frugan, dock med diamanter runt tavlan, i vintras och hon är 100% nöjd. Pärlemortavlan gör

76E3F45B-8E16-417C-8506-01AB617D0F99.jpeg

Hej,
Funderar på en 36mm Royal Steel, någon som har en sådan och kan dela om den känns stor eller liten för storleken.
Har själv en handled på ca 19,5 cm.

Hej,
Funderar på en 36mm Royal Steel, någon som har en sådan och kan dela om den känns stor eller liten för storleken.
Har själv en handled på ca 19,5 cm.
Det där är en smaksak. Jag har 17,5 platt men tycker frugans 36a ser ut som en barnklocka på mig.

Åk och testa istället.

Tillbaka
Topp