Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur dyra? Tavlor?
Tror de kämpar. Ett trevligt och bra märke på många sätt och kul med det svenska och inte minst FV. Men tror de har svårt att komma vidare och bli större, och med dessa tider är det nog extra svårt. Richard gör det bra, killarna från SoS är ju verkligen uber-likeable. Trevligt helt enkelt. För mig är SoS ett trevligt komplement till drakarna, men aldrig en ersättning. Sen borde de nämnt nyheterna som en "by the way" och som en liten bonus på slutet, då hade de ju fått mycket mer cred för att de lyfter lite på draperiet. Men - som sagt en väldigt trevlig cast.Håller med, de hintar och hypar grejerna gång på gång men visar typ aldrig något nytt, färdigt. Blir lite less på det.
Ska bli kul att se släppen dock, hoppas det kommer något nu till sommaren, bästa vore ju att släppa Landsort till sommar.
Jag mailade Krons för 8 månader sedan.. Har inte fått något svar ännu. Inte så att jag sitter och väntar, utan jag har gått vidare i livetJag mailade om den för 3 veckor sedan, de svarade att den var såld, sen mailade jag 1,5vecka senare och frågade varför annonsen då låg kvar. Men inte fått något svar ännu.
Jälmers ur har några privata chronolinks inne tydligen, hade mailkontakt med honom, men så hittade jag en annan istället eftersom han var för seg på att svara (fick dock svar ikväll, de såg VÄLDIGT fina ut, typ nya, men dyra).
Den där tavlanHörde jag Chronolink?
Kul med Landsort även om jag tycker att @Sjöö Sandström kunde ha bjussat på en bild av caset i motljus med camo-foliering a'la bilindustrin
Goda nyheter att man verkar vara nuvarande formspråk trogen och att det exempelvis blir samma infästning för band/länk vilket jag gissar betyder avsaknad av bandhorn.
![]()
Utan att vara helt säker, så har jag för mig att den är 12mm högEfter att ha suttit och kollat på streamen igår så kom suget igen efter en 36 mm Worldtimer. Mitt googlande är säker jäkla dåligt men hittar inga mått på hur hög den är. Någon som vill hjälpa en vilsen själ?
Fan sjökvis! rök den på rot?
Grymt, tycker den ser större ut på bild. Men är den 12 mm så blir det ju helt perfektUtan att vara helt säker, så har jag för mig att den är 12mm hög![]()
Min WT41 är ca 11,5mm hög. Tror inte 36’an är högre.Efter att ha suttit och kollat på streamen igår så kom suget igen efter en 36 mm Worldtimer. Mitt googlande är säker jäkla dåligt men hittar inga mått på hur hög den är. Någon som vill hjälpa en vilsen själ?
Wow!!Mitt b idag till denna tråden, haft den sedan 2011-2012.![]()
Nä inte än, du vet hur det är, ena stunden är man säker och i nästa så vill den stannaFan sjökvis! rök den på rot?![]()
Finns sådan uppsjö av dem att det lockar till detDet här med att byta tavla på en SoS, det verkar vara en grej?
Haha men nämnde de inte det i streamen igår lite i förbifarten? Eller jag kanske drömde det.Finns sådan uppsjö av dem att det lockar till det![]()
Klocksjukdomen tar sig i olika uttryckKänns lite mer som @Clark Kent och @HaVet71 's grej än "en grej"
Yes 20mm!Vad är måttet banden på en World Timer 41? 20mm?
Tack, googlade och hittade allt men inte bandbreddYes 20mm!
Eller så blir den gamla dyrare. Om t.ex. den nya blir ett bottennapp utseendemässigt men hypen kring släppet skruvat upp konsumenternas sug efter modellen så pass att de till varje pris måste ha en Landsort, men inte den nya.fullkomligt älskar de kommer en ny landsort som kommer bli "hypad" då kommer troligtvis den äldre bli billigare![]()
fullkomligt älskar de kommer en ny landsort som kommer bli "hypad" då kommer troligtvis den äldre bli billigare![]()
Jag tror vi kan ta för givet att en produktionsklocka från Sjöö Sandström inte kommer bli en hype under sin livstid då deras varumärke inte är starkt nog utanför den lilla svenska nördkretsen. För att få en Rolexliknande situation behöver de hålla utbudet på en löjlig nivå, kanske att så lite som ett 20-tal klockor ges ut. Däremot finns en knapphet i tidigare Landsort och en efterfrågan från oss nördar varpå den bör fortsätta stiga i pris.Eller så blir den gamla dyrare. Om t.ex. den nya blir ett bottennapp utseendemässigt men hypen kring släppet skruvat upp konsumenternas sug efter modellen så pass att de till varje pris måste ha en Landsort, men inte den nya.![]()