• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hallå mina vänner. Kände mig lekfull idag.
Testar olika kombinator.
IMG_20210417_082844.jpg
IMG_20210417_122242.jpg
Oväntat bra på gummi.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag tror vi kan ta för givet att en produktionsklocka från Sjöö Sandström inte kommer bli en hype under sin livstid då deras varumärke inte är starkt nog utanför den lilla svenska nördkretsen. För att få en Rolexliknande situation behöver de hålla utbudet på en löjlig nivå, kanske att så lite som ett 20-tal klockor ges ut. Däremot finns en knapphet i tidigare Landsort och en efterfrågan från oss nördar varpå den bör fortsätta stiga i pris.
Den nya kommer garanterat att hålla pris (tror jag) men den gamla landsort kommer garanterat inte ligga på 25k beg i fortsättningen enligt mig.. men allt kommer visa sig så småningom :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fan, riktigt sugen på SoS igen! Velar lite mellan en vit WT41 på länk, kanske få tag på en fin CL, eller orkar man vänta på nya Landsort?! Svåra val... 🧐

Vad säger ni? Vi testar en enkel omröstning 😎
👍🏼 = WT 😍 = CL 🤣 = Landsort
 

Stalrob

Cartier

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fan, riktigt sugen på SoS igen! Velar lite mellan en vit WT41 på länk, kanske få tag på en fin CL, eller orkar man vänta på nya Landsort?! Svåra val... 🧐

Vad säger ni? Vi testar en enkel omröstning 😎
👍🏼 = WT 😍 = CL 🤣 = Landsort
Panelen säger än så länge vit WT... Men nästan jämt med CL! 😍

Den vita tavlan är ju grym till sommaren, så fullt förståeligt! 🧐

Aldrig köpt SoS nytt, tips på ställe där man kan få ett schyst pris? Minns inte vem som skrev, men vill minnas det finns lite marginal på priset 😎
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Var och provade en worldtimer 36mm idag (glömde ta bilder!)
Sitter nu och försöker hitta bilder med den på läderband men hittar verkligen ingenting. Det är antingen länken eller gummit jag ser.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Var och provade en worldtimer 36mm idag (glömde ta bilder!)
Sitter nu och försöker hitta bilder med den på läderband men hittar verkligen ingenting. Det är antingen länken eller gummit jag ser.
Finns bilder på WTn här i tråden med läderband men någon vänlig själ kan säkert bjussa på fler :)
 
Topp