• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stalrob

Cartier
@Cosmo
IMG_20200701_195536.jpg

Testar nato lite snabbt, men blir nog gummit igen rätt snart.
IMG_20200908_111844.jpg

Avslutar sonens 1årskalas med en klockbild! Och inser att datumet är fel.
IMG_20200919_170939.jpg

Tror jag hittat hem med ett tvådelat nylonband.
IMG_20200930_115022~2.jpg

Var tvungen klicka hem ett SS-kalvläder, tycker det gjorde sig bra.
IMG_20210122_152307.jpg
Men du kanske sett?
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Var och provade en worldtimer 36mm idag (glömde ta bilder!)
Sitter nu och försöker hitta bilder med den på läderband men hittar verkligen ingenting. Det är antingen länken eller gummit jag ser.
Här testade jag lite olika band inför OWG


 

JoelD

Rolex
2-Faktor

Stalrob

Cartier
Den ser ut att ha rätt långa bandhorn? Liksom stor glipa mellan band och boett.
Korrekt, kalla mig speciell, men det är en av mina absoluta favoritdelar med royal Steel 36-familjen.

Känns lite retro på något sätt.

Däremot så är det inte bara trevligt, hade jag lite problem gällande singlelayer nato, klockan glider runt lite för enkelt för att jag skulle känns mig bekväm.

Men med alla andra variationer av band älskar jag det.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Korrekt, kalla mig speciell, men det är en av mina absoluta favoritdelar med royal Steel 36-familjen.

Känns lite retro på något sätt.

Däremot så är det inte bara trevligt, hade jag lite problem gällande singlelayer nato, klockan glider runt lite för enkelt för att jag skulle känns mig bekväm.

Men med alla andra variationer av band älskar jag det.
Jag är skeptisk, haha. Men den är ju snygg på både länken och gummit hur som helst!
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
En vanlig fredag där man hämtat upp en servad Royal steel som köptes in via Kaplans med en pärlemotavla, den byttes till med brons. Nu skall det bara till gummi på denna eller kanske behålla med läder🤔 Frugans klocka fick vit tavla med roséguldsindex..sedan Utte som moddats med en vit UTC Expiditon tavla💪
E5DA73C2-49ED-4492-8552-95C5BD95F30A.jpeg
Spännande! Vilken storlek på Classic är det?
Jag har haft span på en pärlemortavla till 41mm och även frågat SS om de ens existerar men inte fått något svar 🤓
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Hur många länkbitar totalt ink ändlänkarna har länken till en SS RSC 36mm?
22 eller 23st?

Edit: Fick svar från SS: 22st.
 
Senast ändrad:
Topp